Avatar billede ereedtz Nybegynder
10. september 2004 - 14:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan kun brænde 660mb cd'er på emac, hvorfor?

Min emac med superdrive fortæller mig at der kun er 660,7 mb disponibel plads på en tom 700 mb cd-r.

Mangler jeg noget opdatering, eller?

Hilsen Espen
Avatar billede aeblenet Nybegynder
10. september 2004 - 17:14 #1
Forkert software (der findes faktisk kun "Toast" & den indbyggede "iBurn" der fungerer på Mac.

Forkert medie (CD'en er måske for billig eller dårlig eller dyr eller god til din brænder)

Du kan til gengæld regne med at når du finder et medie der fungerer i netop din brænder, køber du hovedsagligt den, da der ellers er god sansynlighed for at andre medier IKKE kan kommunikere med brænderen.

Mac gider som regel ikke de allerbilligste, ringeste medier på markedet.

Min gider f.eks kun de allerbilligste fra Kodak, men ikke de dyreste ? ? ? ? ?

Logik ?
-der er nok ikke nogen logik, men hvad gør det, når bare man kan brænde en back-up en gang imellem.
Avatar billede egonspock Seniormester
10. september 2004 - 23:56 #2
Æblenet har ret, at det er et spørgsmål om software. Finder, som du nok brænder i, kan kun brænde 660 MB, mens Toast Titanium ( http://www.roxio.com/en/products/toast/index.jhtml ) nok er det eneste program, der brænder hele CD'ens mulige fylde. Der er dog mange andre programmer, der kan hjælpe med at brænde bedre: http://www.versiontracker.com/php/search.php?mode=basic&action=search&str=burn&plt%5B%5D=macosx&x=13&y=8
Mediet har næppe skylden. Det har som regel kun skylden, hvis disken ikke virker efter brænding.
Avatar billede ereedtz Nybegynder
13. september 2004 - 15:58 #3
Tak for hjælpen - toast klarede jobbet.