Avatar billede rkk Nybegynder
10. september 2004 - 13:20 Der er 4 kommentarer

Ustabil startop

Hej
På min arbejdsplads har vi en computer med windows xp Home der er meget ustabil når den skal startes op. Ofte fryser den og bliver nødt til at blive genstartet flere gange før den kommer ordentlig igang. Der kommer igen fejlmelding, og når den først er igang kører den ok (har dog frosset et par gange hvis den ikke har været brugt et stykke til). Jeg har kørt virus scan.
Er det mon noget med drivere!? eller ´!?
Avatar billede ejvindh Ekspert
10. september 2004 - 15:13 #1
Det kan jo være mange ting. Det kan være hardware (f.eks. HD), der er blevet ustabil. Det kan være nogle drivere der er blevet ustabile. Men det kan også være spyware. Jeg er ikke ekspert på nogle af områderne, men for at hjælpe dig i gang (indtil bedre folk kommer til), lige disse indlednende råd:

Angående hardware-fejl, så kan du prøve at gå ind i start-indstillinger-kontrolpanelet-system-hardware-enhedshåndtering og se om der er anmeldt nogle hardware-konflikter. Hvis ja, så tyder det på ustabile drivere.

Herefter kan du gå ind i denne computer, højreklikke på c-drevet og vælge egenskaber. Under funktioner vælger du så "undersøg nu", sætter fluebenet i "søg efter/genopret beskadigede sektorer" og sætter den til at scanne. Hvis den finder mange fejl her, så tyder det på en ustabil HD.

Endelig kan du downloade spybot og Adaware, opdatere dem og scanne din computer for spyware. Hvis den finder meget her, så kunne det nok være en god ide at downloade Hijackthis og lægge en log herud. Så er der nok nogle, der skal hjælpe dig af med skidtet. Du finder links til de 3 programmer her:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Avatar billede rkk Nybegynder
10. september 2004 - 16:27 #2
tak indtil videre! så er der lidt at arbejde med...
Hisen Rune
Avatar billede rkk Nybegynder
10. september 2004 - 16:27 #3
tak
Avatar billede ejvindh Ekspert
10. september 2004 - 16:30 #4
Det var så lidt :-)