Avatar billede welcro Nybegynder
10. september 2004 - 12:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

convertering af 368 HTML filer til udskrift

På min hjemmeside har jeg en dagbog for et år (oprettet direkte i HTML), nu vil jer gerne lave den til bog, foldet A5 passer til de fleste sider, men nogle går ud over 1 side, og nogle indeholder billeder(som thumbs)
Jeg har forsøgt en del, og en del af opgaven, f.eks at fjerne uønsket html, kan jeg godt gøre batch-vis, men selve arbejdet med at tilpasse siderne til udskrift er en hård nød!
jeg bruger OO som tekst behandling, men det er næsten håbløst at skulle alle sider igennem en ad gangen!
Avatar billede welcro Nybegynder
10. september 2004 - 12:31 #1
Ups, jeg glemte adressen: http://www.eventur.dk/kalender.html
Avatar billede fepe Nybegynder
10. september 2004 - 13:33 #2
Hvis du kender Latex i forvejen, eller hvis du har mod til at lære det, så vil jeg anbefale, at du forsøger at bruge html2latex (http://html2latex.sourceforge.net/) på HTML-siderne og derefter kører `latex' på de nye filer.

Hvis du ikke bruger Linux, kan det godt være et problem.
Avatar billede welcro Nybegynder
10. september 2004 - 20:37 #3
Desværre, jeg har ikke linux, men kunne måske få det...
Avatar billede welcro Nybegynder
10. september 2004 - 21:10 #4
ville egentlig afvise, prøver lige igen.
Desværre, jeg har ikke linux, men kunne måske få det...
Avatar billede welcro Nybegynder
29. januar 2006 - 11:02 #5
for svært?, jeg lukker og slukker :-(