Avatar billede thundergod Nybegynder
10. september 2004 - 11:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

<td> ombryder ikke tekst uden mellemrum..

Jeg har en tabel der viser en masse data.
Problemet er at nogle data kan blive så lange at de skubber resten af det genererede skærmbillede til højre.
Så længe at teksten indeholder mellemrum, bliver teksten ombrudt fint. Men det gør den ikke hvis teksten er ét langt ord på f.eks. 300tegn.

Er der nogen der har en idé til hvordan jeg kan "tvinge" min <td> til at ombryde teksten?
Avatar billede milo Nybegynder
10. september 2004 - 11:59 #1
Du kan fx med php :)
http://www.php.net/manual/en/function.wordwrap.php

Ellers kan jeg anbefale dig at læse på:
http://www.alistapart.com/articles/practicalcss/

Tabeller er kun beregnet til tabulære data, ikke til designopsætning.

Desuden får du en masse nye muligheder vha. CSS, hvis du benytter denne rigtige metode. Fx ting der kan løse dette problem.
Avatar billede thundergod Nybegynder
10. september 2004 - 12:51 #2
Jeg bruger JSP, så jeg kan desværre ikke bruge PHP eksemplet, selvom det er meget godt.
Er der nogen der har en idé til hvordan det kan gøres i JSP?
Avatar billede milo Nybegynder
10. september 2004 - 12:52 #3
Gør det samme som php eksemplet. Læs cookien.
Avatar billede milo Nybegynder
10. september 2004 - 12:55 #4
Hov, jeg blandede lige 2 spørgsmål sammen :)

Nej, ved ikke hvordan du gør med JSP.
Avatar billede thundergod Nybegynder
10. september 2004 - 13:09 #5
OK, jeg har fundet ud af at det er muligt med css propertien:
word-break: break-all;
Der dog desværre først er tilgængelig fra CSS 3.
Så jeg må vente.
Tak for hjælpen alligevel.
Avatar billede thundergod Nybegynder
10. september 2004 - 13:09 #6
Point alligevel, da du hjalp i den rigtige retning..
Avatar billede olebole Juniormester
10. september 2004 - 16:09 #7
<ole>

CSS3 i Explorer skal du nok ikke forvente før Longhorn ... tidligst i 2006  :o|

/mvh
</bole>