Avatar billede asboas Nybegynder
10. september 2004 - 10:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvad skal jeg vælge og hvor findes det?

Jeg har nu langt om længe valgt at prøve mig frem med Linux...

MEN... hvad skal jeg vælge og hvor kan jeg få fat i det...

Jeg har altid været Windows Bruger... Så det skal være noget der "ligener", jeg er ikke den store haj endnu, så de fleste af funktionerne skal kunne køre uden de store problemer...

Jeg leder efter noget hvor det er nemt at finde drivere til mine forskellige enheder...

Sidst men ikke mindst skal der kunne køre en "Windows Emulator" så jeg kan bruge nogle af de programmer jeg har der ikke vil løbe under Linux (HVis der da er nogle)

Det er ikke sikkert at det her faktisk er store krav... Som sagt aner jeg intet om Linux... men giv jeres bud...
Avatar billede ferdinand.k Mester
10. september 2004 - 10:26 #1
Jeg kan anbefale Mandrake! Det er dejligt brugervenligt, og nemt at finde rundt i både for nye og gamle brugere...
Mandrake kan hentes her: http://www.mandrakelinux.com/ - du kan også se scrrenshots af det inden du henter det...

Se også her for en saglig diskussion af de forskellige versioner:
http://eksperten.dk/spm/479707
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
10. september 2004 - 10:50 #2
jeg kan også anbefale Mandrake som en god begynder distribution ;-)
Avatar billede fepe Nybegynder
10. september 2004 - 13:05 #3
Jeg vil anbefale at læse bogen "Friheden til at vælge" (http://www.linuxbog.dk/), som er en række bøger mest beregnet for begyndere. Efter at have lært det mest basale om Linux, så kan du installere en distribution. Mandrake er nok den nemmeste og den, som mest minder om Windows; der findes også en distribution ved navn Lindows; SuSe er også god; Debian og Slackware er mest beregnet for avancerede brugere. Men hvis du leder lidt på nettet og lærer lidt om de enkelte distributioner, så skal du nok finde en, der passer til dine behov.

Held og lykke!