Avatar billede Slettet bruger
10. september 2004 - 09:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

adgang til notes base

Hej Drenge!

En af medarbejderne her i huset har kastet mig (administrator) og sig selv af ACL'en, hvordan får vi adgang til fulde rettigheder over hans mailbox igen?

Det er noget med at man kan installere en notes client på serveren og så koble op med en speciel id, ?

Mvh.

Kim
Avatar billede mmmtm Nybegynder
10. september 2004 - 09:43 #1
Så vidt jeg husker, ligger der i forvejen en "skjult" klient på serveren - så du burde kunne åbne databasen direkte fra stifinder med serverens rettigheder.
Avatar billede mobj Nybegynder
10. september 2004 - 09:46 #2
Hvad med at kopiere databasen til local? Herefter skulle du kunne tilrette rettighederne, og kopiere den op på serveren igen.
Avatar billede jogii Nybegynder
10. september 2004 - 10:09 #3
Hvis det er en Windows server, så start setupklienten op ved at trykke på filen "nlnotes.exe". Så er du inde som bruger server (som mmmtm skriver).

Hvis det er en Domino6 server og du har en Domino Admin6 installeret, så kan du gå ind i Domino Admin og vælge "Administration -> Full Access Administration" (forudsat du (eller en gruppe du er medlaem af) i serverdokumentet står angivet som FullAccessAdministrator. Så kan du gøre lige hvad du vil på alle databaser direkte fra din klient. Sålænge Admin-klient kører, gælder rettigheden, når du lukker Admin-klient eller slår faciliteten fra, er du tilbage til almindelige rettigheder. Denne facilitet er en hel Domino 6 opgradering værd !!!
Avatar billede wise Seniormester
10. september 2004 - 10:11 #4
open nlnotes.exe på serveren, og åben herfra basen via "local", ikke via serverens navn i (FILE-->DATABASE-->OPEN). Herefter har du fuld adgang - hvis der ikke er sat kryds i "force accesscontrol in all replica" eller hvad det nu er feltet hedder ;-)
Avatar billede jogii Nybegynder
10. september 2004 - 10:12 #5
>wise: uha ja, så har brugeren da virkelig være kreativ.
Avatar billede wise Seniormester
10. september 2004 - 10:17 #6
>jogii
Jaee, eller det er sat på tidligere for at undgå nogen tiltusker sig adgang via direkte filadgang ;-)
Hey, den D6 feature var jeg ikke klar over - den må starks prøves ;-)
Avatar billede karstenv Nybegynder
14. september 2004 - 07:37 #7
hej klim123

der findes små værktøjer som hjælper folk som dig og mig til sådan noget, sålænge server bare har adminadgang så kan alt lade sig gøre.
Linket her er til en ACLsetter og den er det bedste værktøj jeg har set og selv bruger.

http://www-10.lotus.com/ldd/sandbox.nsf/ByApplicationNameNJ/ac1ba5645421b7e285256c940075ef53?OpenDocument

MVH KarstenV