Avatar billede nizax Nybegynder
09. september 2004 - 22:00 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Boot cd med Win Xp og alle mine drivere samt andre programmer

Jeg har hørt man kan lave en cd med en kopi af sit styresystem, som man vil have det!

En cd hvor alle ens drivere, evt. programmer og andre ting som man gerne vil have instaleret med det sammen.

Er der nogen der ved hvordan man laver sådan en cd, hvis i forstår :)
Avatar billede the_mazter Nybegynder
09. september 2004 - 22:04 #1
jeps... Det kræver dog lidt arbejde: http://unattended.msfn.org/

/Mazter
Avatar billede vallemanden Nybegynder
09. september 2004 - 22:04 #2
der er noget af det her
http://www.dailyrush.dk/features/guides/771/

kommer mere senere
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. september 2004 - 22:09 #3
Det du søger er vist Norton Ghost eller Symantec Drive image - de kan begge tage et billede (også kaldet image) af din harddisk når alt er installeret og klar og pakket i en fil der bare indlæses og så er alt som nyt.

den løsning der gives er den nørdede og du kan ikke have programmer med i en sådan installation ;)
Avatar billede vallemanden Nybegynder
09. september 2004 - 22:09 #4
Avatar billede espersen Novice
09. september 2004 - 22:55 #5
helt enig med Stigers !  bruger selv Norton Ghost 2003, som gør at alt er reinstalleret på ca. 10 min. (winXP, Office, indstillinger og diverse software jeg bruger).
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. september 2004 - 13:11 #6
Hos mig tager det vist 12 min. ;D
Avatar billede nizax Nybegynder
11. september 2004 - 17:13 #7
Tak for hjælpen :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. september 2004 - 18:51 #8
jamen... velbekomme (men med det accepterede svar får du ikke det du efterlyser...)
Avatar billede the_mazter Nybegynder
11. september 2004 - 18:54 #9
John> Det gør han da, han skal bare lave cd'en, så den installere alt det han bruger.

Men ja, jeg er enig i at Ghost nok er det letteste, det skal dog laves lige efter en Format C: ellers kommer der bare for meget andet skrammel med :(

/Mazter
Avatar billede heltfin Nybegynder
12. september 2004 - 10:38 #10
slipstrøms Program til (Microsoft Windows XP med Service Pack 2)
http://slipstreamer.screemer.nu/
Her er en program til at lave den med gratis og meget let
Hej
Heltfin
Adres.Service Pack 2 Dansk=
http://www.microsoft.com/danmark/technet/parent_technet_SP2.asp
Avatar billede nizax Nybegynder
12. september 2004 - 11:57 #11
Jamen er det også muligt med det program og tilføje flere ting den skal installere? Fx. det nye MSN, Winamp eller andre ting...
Avatar billede espersen Novice
12. september 2004 - 12:00 #12
nej ; det laver dig blot en WinXP-cd rom som også indeholder SP2 (dvs. med alle updates til styresystemet)

Norton Ghost tager et såkaldt Image af dit C-drev; WinXP, programmer, indstillinger og hele svineriet. Dette Image er let at indlæse igen...
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. september 2004 - 12:03 #13
Du kan sikkert lave det med det der er foreslået (ellers vile man nok ikke skrive det...) jeg har bare ikke fundet ud af hvordan selv - derfor foreslog jeg ghost.
Avatar billede espersen Novice
12. september 2004 - 12:31 #14
mazters forslag ser interessant ud...
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. september 2004 - 12:43 #15
Det gør det faktisk - men vil påstå at det kommer til at tage lige så lang tid, som hvis han lavede et ghost el. image af maskinen med alle programmer + updates.

Ulempen ved ghost imaget er så bare at man ikke kan ændre i det løbende når der kommer nye updates m.m. :)
Avatar billede the_mazter Nybegynder
12. september 2004 - 12:47 #16
John> enig, det kræver mindst en uge til halvanden at lave en god unattended.

Mht. ghost, jo, det kan man godt. I Ghost explorer (norton) kan man ændre på sit image. Om man kan i andre ghost programmer, ved jeg ikke.

/Mazter
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. september 2004 - 13:07 #17
the_mazter> hvordan vil du smide en kritisk opdatering ind i et image???
Avatar billede the_mazter Nybegynder
12. september 2004 - 13:11 #18
hmmm... det vil nok være et problem. Men man kunne jo bare indlæse det ghost image igen, opdatere, og lave et nyt image. (Slave metode, men den virker)

/Mazter
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. september 2004 - 13:18 #19
Jep - træls, men virker ;)