Avatar billede step2net Nybegynder
09. september 2004 - 21:41 Der er 5 kommentarer

bærbar, Ram?

Hej..

Ang. bærbar Pc, kan man så bruge samme slags RAM? eller skal der bruges specielle ram til bærbare?

Kan man sådan uden videre selv sætte dem i? eller er det sværere end at sætte dem i en stationær?
Avatar billede annikadk Nybegynder
09. september 2004 - 21:45 #1
Det er en anden type (mindre i størrelsen) så du kan ikke bruge dem fra den stationære.
Alt efter hvilken bærbare er der også forskellige typer - ligesom til stationær.

Du kan oftest selv sætte dem i - hvor svært det er, kommer an på om bærbaren har låger i bunden fx. så de er til at komme til, eller om man skal skille den ad i flere dele (fx. tastaturet af - måske også tage harddisken ud osv)
Men er det en af dem der er "ligetil", så er det ikke sværere (ud fra dem jeg har set)
Avatar billede freeman Nybegynder
09. september 2004 - 21:47 #2
Du skal have fat i nogle andre ram, som er lavet til bærbar.

Jeg har netop lige købt nogle flere til min bærbar og det er faktisk nemmere at sætte dem i end på en stationær. Du vnder bærbaren om, og du ser en masse inddelte rum. Det er forskellige hvor de sidder, men prøv dig frem. Skru et par skrue op, og se hvad der gemmer sig under pladen :)  Rammene "klikkes#" i ligesom de gamle 72pins..
Avatar billede step2net Nybegynder
09. september 2004 - 21:59 #3
Ved du hvor man kan købe rammene henne? hos producenten?
Avatar billede freeman Nybegynder
09. september 2004 - 22:12 #5
klik f.eks på den øverste corsair, så kan du se hvordan "bærbar"-ram ser ud :o)