Avatar billede a-torsten Nybegynder
09. september 2004 - 16:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Egen CF Server

Hej....

Kan det virkelig passe at det skal koste +10.000 kr for at hoste CF på egen pc/server som skal kunne tilgåes udefra..?

/Anders
Avatar billede bjornicle Nybegynder
09. september 2004 - 16:43 #1
Til udvikling kan du faa en gratis version, derudover kan du faa en version som ligger paa ca. 1300 dollars og en der ligger paa ca. 5000 dollars, alt afhaengig af hvad dit behov er
Avatar billede a-torsten Nybegynder
09. september 2004 - 16:46 #2
bjorn... Synes at have læst at udvikling ikke kan tilgåes udefra... Kan det passe...

Ville være rart at kunne dele lidt fra sin private server med omverdenen...

/Anders
Avatar billede bjornicle Nybegynder
09. september 2004 - 16:50 #3
Har aldrig selv brugt udviklingsversionen, men jeg ved at der er nogle begraensninger, saa det kan sagtens passe
Avatar billede zaiz Nybegynder
09. september 2004 - 20:58 #4
Har du prøvet Blue Dragon fra NEW ATLANTA ? :-)

Læs her hvad BD er:
http://www.newatlanta.com/products/bluedragon/bluedragon_basics.cfm

Du kan få "den" i forskellige versioner, bla. en helt gratis udgave, med enkelte, bla. DB driver og derved performance mæssige begrænsninger.
Avatar billede nslindtner1 Nybegynder
10. september 2004 - 11:52 #5
Begrænsningen på udviklins-serveren består i, at kun en (MEGET BOGSTAVELIGT) udefra kommende IP-adresse (læs: Forskellig fra localhost - kan altså sagtens være i samme netværk) kan tilgå serveren.

Dette sker ved at første gang serveren får et kald udefra gemmes IP-nummeret, og herefter er anvendelse spærret

Jeg har meget svært ved at se anvendeligheden af dette i praksis ! Bare man har 2 maskiner begynder man jo at få problemer - plus man ikke kan vise det man har lavet til andre (ny ip!!!)

Udviklingsserveren er derfor kun til dig selv om din ene pc (:-)).

Bedste råd er derfor enten at hoste op, eller også vælge andet produkt (undskyld direkte ordvalg, men sådan ser jeg). Husk dog at der faktisk findes del hosting-udbydere som tilbyder cold-fusion!
Avatar billede a-torsten Nybegynder
10. september 2004 - 11:55 #6
Det er såmænd ikke fordi jeg mangler host muligheder....

Undrede mig bare over om jeg selv kunne hoste på en måde...

Blue Dragon ser udemærket ud faktisk... Et kig værd for andre i samme situation...

/Anders
Avatar billede nslindtner1 Nybegynder
10. september 2004 - 13:12 #7
Hvis du får nogle konkrette erfaringer med Blue Dragon må du da meget gerne skrive lidt om det her. Ser nemlig interessant ud :-)
Avatar billede zaiz Nybegynder
10. september 2004 - 13:22 #8
Vi har næsten kun gode erfaringer med BD...skriv gerne hvis nogen vil vide mere.