Avatar billede ag.paven Nybegynder
09. september 2004 - 15:43 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

avi til format der kan vises på en Nokia 6230

Hej.. Jeg har lige købt en Nokia 6230 og et datakabel så jeg kan lægge til fra comp til mobil og omvendt.. Jeg vil gerne have et film-klip ind. Problemet er at det er et avi klip. så jeg skal vide hvordan jeg laver avi klippet om til at andet format.

/paven
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2004 - 15:47 #1
.avi formatet er faktisk ikke et format, men mere en´"container".
Så det ville være en hjælp, hvis du skrev hvilke "format" din telefon understøtter.
Avatar billede ag.paven Nybegynder
09. september 2004 - 15:55 #2
Det er det jeg ikk rigtig ved.. ska prøve at finde ud af det =) så skriver jeg det omlidt... (hvis jeg finder det)
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2004 - 15:58 #3
Det må vel stå i manualen :-)
Avatar billede ag.paven Nybegynder
09. september 2004 - 16:10 #4
har kigget... :\ står nada :D kan ihvertfald ikke finde det
Avatar billede ag.paven Nybegynder
09. september 2004 - 16:21 #5
tror det er .3gp
Avatar billede ahave Nybegynder
09. september 2004 - 17:58 #6
Det er *.3gp. Du åbner bare "Nokia multi media player" i Pc suite. Åbn avi filen og konvertere den herfra til 3gp. Så nemt er det.
Avatar billede ag.paven Nybegynder
09. september 2004 - 18:16 #7
ahave.. er det bare den der hedder Vis Media?? eller hvad... har også en setup til Nokia Media Converter.. men mangler Nick og serial.. før jeg ka få det til at virke... har du en?
Avatar billede ag.paven Nybegynder
09. september 2004 - 18:18 #8
Nej nu har jeg fundet ud af det :D! tak
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2004 - 10:38 #9
ag.paven >> Husk at lukke spørgsmålet. Be evt. ahave om at ligge et svar, så det kan accepteres (forudsat at han har hjulpet dig med at løse problemet)
Avatar billede ag.paven Nybegynder
10. september 2004 - 14:03 #10
Ja ok.. Men har fået nyt prob. med det der program kommer der kun 1 sec lyd og hvid skærm :S
Avatar billede ahave Nybegynder
10. september 2004 - 14:11 #11
Har du prøvet med mere end én avi fil??
Avatar billede ag.paven Nybegynder
10. september 2004 - 14:12 #12
Ja... har prøvet med min egen CS movie... den ku godt... Men de der simpsons afsnit og en anden movie kan ik..
Avatar billede ahave Nybegynder
10. september 2004 - 14:16 #13
Er det divx, xvid eller lignende avi filer? Så kunne det måske være derfor. Har ikke selv prøvet med divx. Her er vi inde på phatlasses område.
Avatar billede ag.paven Nybegynder
10. september 2004 - 14:17 #14
okay... ved sq ik? hvordan tjekker jeg
Avatar billede ag.paven Nybegynder
10. september 2004 - 14:19 #15
De hedder f.eks. Simpsons 15x01 - Treehouse of Horror XIV [rl2] ved ik om du kan bruge det der [rl2] til noget? ved de andre står der [rl]
Avatar billede ahave Nybegynder
10. september 2004 - 14:24 #16
Prøv at hente gspot. Det fortæller dig hvilket codec det er i: http://www.headbands.com/gspot/
Avatar billede ag.paven Nybegynder
10. september 2004 - 14:29 #17
okay... der står Codec: div3 og Name: DivX 3 Low-Motion
Avatar billede ahave Nybegynder
10. september 2004 - 14:31 #18
Så kunne det være derfor, men jeg ved det ikke. Hvis du vil have svar på det må du nok hellere oprette et nyt spørgsmål.
Avatar billede ag.paven Nybegynder
10. september 2004 - 14:32 #19
Som skulle hedde ;D!?
Avatar billede ahave Nybegynder
10. september 2004 - 14:34 #20
Hvad ved jeg: konvertering fra divx til 3gp...... Det er et godt tidspunkt at stille det på nu, da der er ret mange brugere på eksperten på dette tidspunkt.
Avatar billede ahave Nybegynder
10. september 2004 - 14:37 #21
Du skulle måske rydde lidt op i dine gamle spørgsmål. Der er mange der tjekker at den man hjælper ikke har åbne spørgsmål. Og det har du!
Avatar billede ahave Nybegynder
10. september 2004 - 14:51 #22
Tak for point.