Avatar billede junez_hansen Nybegynder
09. september 2004 - 15:42 Der er 6 kommentarer

Deling af filer?

Hej Eksperter.
Vi er to gutter som lige har fået 2mbit forbindelse og vi køre switch, men vi kan ikk se hinanden på netværket, er der nogle af jer der ka hjælpe os?
Ps. Kan man brokoble to netværkskort i samme computer? i så fald, hvordan?
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2004 - 15:50 #1
Det er sikkert fordi i begge for tildelt dynamisk IP addresse fra Jeres InternetUdbyder.

Enten køber i en router, eller også installere I IPX/SPX/NetBIOS protokollen.
Husk også at begge computere skal være i samme Workgroup.
Avatar billede tubber Juniormester
09. september 2004 - 15:59 #2
Hvis i kører win2k eller XP Pro skulle i også kunne oprette en netforbindelse mere på det netkort der kører på switchen så netkortet har 2 ip'er, den ene skal stå til DCHP og den anden sætter i til 192.168.0.1 på en ene og 192.168.0.2 og subnet 255.255.255.0 på begge så skulle i også kunne gøre det.....
Avatar billede tubber Juniormester
09. september 2004 - 16:02 #3
Højreklik på Netværksikonet på skrivebordet og vælg enskaber, så højreklikker i på netværksforbindelsen og siger igen enskaber, i listen vælger i TCP/IP og vælger så advanceret.

Under det første faneblad trykker i på add under Ip Adresse og indtaster som beskrevet oven over......
Avatar billede preacher22 Nybegynder
10. september 2004 - 17:33 #4
HVis begge pc'er er sat op på samme måde, så kan det også ligge i, at i simpelthen bare lige skal genstarte jeres router... sluk i 10 sek. og så skulle det virke... Ved godt i måske har prøvet det, men hvis ikke, kan det være en simpel løsning... Så henter de nemlig automatisk IP adresser!!!
Avatar billede junez_hansen Nybegynder
13. september 2004 - 22:10 #5
Virker ikk drenge!
Avatar billede tubber Juniormester
14. september 2004 - 02:39 #6
Kan i finde hinanden via IP ?

Måske i ikke ligger i samme arbejdsgruppe......
Hvad mener i nøjagtigt med ikke at finde hinaden ???