Avatar billede jmc Nybegynder
09. september 2004 - 14:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

den vil ikke uden et RJ45 kabel i enden ;

Vi har en server installeret på en bærbar som arbejdsstation men den vil ikke køre IIS uden at have netværksstik i. Kan man undgå denne situation som gør at det ikke er særligt bærbart?
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
09. september 2004 - 14:26 #1
Mange bærbare lukker af sparehensyn ned for Netværkskortet hvis der ikke er et kabel i..

Jeg kan se 3 muligheder:

1) Led i BIOS efter et sted hvor du kan angive at Netværks-kortet skal være tændt hele tiden.

2) Angiv en fast IP adresse til dit netværkskort (192.168.0.2 måske?)

3) Begge ovenfor...

Jeg kender desværre ikkee IIS, men det kunne se ud somom den ikke vil køre uden et netværkskort/IP-adresse
Avatar billede speedytech Nybegynder
09. september 2004 - 14:28 #2
Man kan osse lave et stik som får forbindelse til sig selv, et null stik vedhjælp af RJ45 stik.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. september 2004 - 14:31 #3
Prøv at sætte fast ipadresse på den og Disable mediasense:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;239924
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
09. september 2004 - 14:32 #4
speedy: Jeg har aldrig set et sådan, og tvivler meget på at det er en sund ting at loope forbindelserne tilbage i et RJ45....
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. september 2004 - 17:06 #5
fik du løst problemet ?
Avatar billede speedytech Nybegynder
19. september 2004 - 19:07 #6
wizaxjb - Det er ikke noget problem, har afprøvet det nogle gange..
Avatar billede angelone Nybegynder
21. september 2004 - 00:55 #7
Hejsa,

Du skal som angivet herover angive en fast IP adresse som du kan tildele dine / dit website.

Herefter tilføjer du i hostfilen det/de domæne(r) med den IP adresse som du har givet den bærbare.

Nu skulle du gerne kunne tilgå dit website ved at skrive www.ditdomæne.dk.

Og så lige som en lille note til sidst. Et NULL stik er ikke skadeligt for den bærbare, men er man nervøs kan man altid tilslutte den til en lille switch eller HUB uden forbindelse til omverden. Den behøver ikke have strøm på, da netkortet fint kan mærke at der er forbindelse i den anden ende.

--> AngelOne <--
Avatar billede jmc Nybegynder
21. september 2004 - 12:48 #8
tak