Avatar billede doctorking Nybegynder
09. september 2004 - 13:21 Der er 7 kommentarer

Vægt?

Hej
Jeg har 300 billeder som jeg skal ha til at fylde præcis 1 mb stykket. Er der nogen der ved hvordan det kan lade sig gøre?
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. september 2004 - 13:23 #1
Hvis disse billeder i forvejen er lige store, kan du bruge det automatiske billed Web galleri eller du kan bruge et bach job
Avatar billede doctorking Nybegynder
09. september 2004 - 13:30 #2
men det er de desværre ikke... alle billeder har samme proportioner...
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. september 2004 - 13:33 #3
Så er jeg ikke sikker på at web galeri løsningen kan bruges (du kan jo prøve) ellers må det kunne løses med et bach job, men det bliver nok vandskeligt når de ikke har samme data
Avatar billede doctorking Nybegynder
09. september 2004 - 13:43 #4
det er det der er problemet...
Avatar billede doggy82 Praktikant
09. september 2004 - 14:17 #5
Gå i File -> Save for Web.
Så vælger du format.
Ud for den boks hvor du vælger formatet er der en lille rund knap med en menu i (magen til pallete menuerne) Der kan du vælge "Optimize to file size..."
Avatar billede doggy82 Praktikant
09. september 2004 - 14:19 #6
Men det er jo praktisk talt umuligt at få et billed op i så stor størrelse.
Så med de 1MB som mål virker det nok ikke.
Avatar billede hcma Novice
09. september 2004 - 14:45 #7
Du skriver at de alle har samme proportioner, så det må vel betyde at de alle har samme længde x højde og det eneste som varierer er opløsningen.
Hvis det er rigtigt, ville jeg gøre flg.:
1: lave en action som ændrer alle til samme opløsning og køre denne.
2: lave en ny action som ændrer "de nye" til samme længde x bredde.
3: regne ud hvor stor opløsning kombineret med længde x bredde der skal til for at ramme 1 mb, og når det er regnet ud (en regnemaskine er god at have ;o))
4:  ny action med de parametre du har udregnet.