Avatar billede stigc Nybegynder
02. marts 2001 - 12:06 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Varemærker

Jeg sysler med at lave en side til Internettet med et ikke optaget domæne navn. Hvordan tjekker jeg, at det ikke er et registreret varemærke? Hvis det så er og jeg benytter det, uden at regsitrere det, hænger jeg så på den, når et firma om et par registrerer det? Hvad koster det evt. selv at registrere?

Hvad hvis navnet indholder andre registrerede navne. F.eks: \"lottospillet\" (det er ikke det :)!), hvor man må gå udfra at \"lotto\" er registreret?

Kun indlæg fra folk der faktisk ved noget om det tak.
Avatar billede disky Nybegynder
02. marts 2001 - 12:12 #1
kontakt selskabsstyrelsen
Avatar billede sjover Nybegynder
02. marts 2001 - 12:13 #2
Måske kan du finde noget her
http://www.dkpto.dk/
Avatar billede stigc Nybegynder
02. marts 2001 - 12:13 #3
Det skal ikke koste mig noget! :)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
02. marts 2001 - 12:38 #4
Hvis du er ved at starte en internet virksomhed, så kan du få 12 timers gratis rådgivning via Erhvervsfremme Styrelsen. Deres advokater kan hjælpe dig med at undersøge varemærker mv.

http://www.efs.dk/default5.shtml?blok=0

/per
Avatar billede hchristensen Nybegynder
06. marts 2001 - 13:17 #5
Det koster penge at få checket hos et patent- og varemærkebureau om et varemærke er optaget. Check Internettet (med en søgemaskine), check telefonbøger etc. Hvis det ikke er der, så er det højst tænkeligt ikke brugt. Hvis det ikke er registreret og du bruger det, så får du automatisk retten til varemærket. Du skal blot kunne dokumentere at du brugte det først (på brevpapir, faktura, reklamer etc.). Så kan ingen registrere det efterfølgende og komme efter dig.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
06. marts 2001 - 20:13 #6
hchristensen> Det gælder ikke i Danmark. For du kan ikke registrerer et varemærke, som en anden virksomhed anvender til dagligt, og som den pågældende virksomhed ikke har registreret. For alene bruger giver den nødvendige beskyttelse, der er bla. nogle paragraffer om det emne i Markedsføringsloven.

/per
Avatar billede stigc Nybegynder
02. april 2001 - 00:10 #7
lukker og deler ud til dem jeg syntes har fortjent noget.... :)