Avatar billede valur Nybegynder
09. september 2004 - 10:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Automatisk smide brugere af hvis inactive

Er det muligt at automatisk logge brugere af domainet hvis de har været inactive i over ca 2-3 timer?

Backup kører om natten på serveren, men hvis brugeren ikke har logget af domainet i dagevis får den ikke gemt noget på serveren pga Roaming profile. derfor kan brugeren miste allt det ligger på hans skrivebord hvis maskinen dør. Er det muligt på en eller anden måde at tvinge klienten til at lukke (og gemme) de active programmer og eventuelt genstarte, hvis brugeren ikke har været active i timevis?

Virksomheden kører Windows 2003 SERVER DC.
Avatar billede serverservice Praktikant
09. september 2004 - 19:02 #1
Det mener jeg ikke du kan men du kan vælge et bestemt tidpunkt hvor brugerne bliver locked out på deres account.
Avatar billede screem_brille Novice
09. september 2004 - 21:30 #2
enig med dannyboyd i denne her, så skal det da være med noget trejdeparts program der overvåger logon tidspunkt, men har ikke set det nogen steder.
Avatar billede screem_brille Novice
15. marts 2005 - 13:40 #3
kan du ikke få lukket dette spørgsmål ?
Avatar billede valur Nybegynder
15. marts 2005 - 18:02 #4
Har løst problemet med at køre en "forced" kommando på klienterne kl 3 om natten
"shutdown -f -t 40"
Avatar billede screem_brille Novice
15. marts 2005 - 18:04 #5
godt du fik det lukket og også har skrevet hvad din løsning blev ;)