Avatar billede circumflex Nybegynder
09. september 2004 - 09:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Findes der et Input mask component?

Jeg leder med lys og lygte efter et ASP.NET komponent, som giver mulighed for at vise brugeren den inputmaske, som han skal overholde. F.eks. hvis der stilles krav om at et rekvisitionsnummer altid er 3 tal, bindestreg og minimum 4 bogstaver (123-AABBXX) - så er feltet preudfyldt med _ _ / _ _ _ _ _ _
Og hvis der tastes et ulovligt tegn på en af pladserne, så nægtes indtastningen.

Jeg vil gerne opnå den samme indtastningseffekt, som dette komponent:
http://www.assistedsolutions.com/components/InputMaskDemo.aspx

Desværre kan dette komponent kun håndtere helt specielle formater, som f.eks. dato og tid.

Det bedste vil selvfølgeligt være, hvis man i en XML fil kunne angive kravene til inputformatet og gerne ved hjælp af regulær udtryk.
Avatar billede snepnet Nybegynder
09. september 2004 - 10:14 #1
Avatar billede snepnet Nybegynder
09. september 2004 - 10:15 #2
(den er gratis)
Avatar billede circumflex Nybegynder
09. september 2004 - 15:37 #3
Tak, den ser umiddelbart ud til at kunne håndtere bogstaver også.

Er der nogen som har kendskab til en, som viser masken i feltet, som her?
http://www.assistedsolutions.com/components/InputMaskDemo.aspx

Den behøves ikke at være gratis.
Avatar billede snepnet Nybegynder
09. september 2004 - 17:29 #4
kender ikke lige en der skriver masken ind selv, men det er vel at skrive masken ud i tekstboksen når man viser den... sådan fungerer det også med den du henviste til.
Avatar billede snepnet Nybegynder
09. september 2004 - 17:30 #5
men det er nok de færreste der vil være særlig begejstrede for at se et regulært udtryk som beskrivelse for hvad de skal indtaste :o)
håber det var ok med et svar før....