Avatar billede mamuwarrior Nybegynder
09. september 2004 - 00:40 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

TOTAL blå skærm i spil der får PCen til at crashe

Først lidt sytem info:

Motherboard : Chaintech VNF3-250
Processor  : AMD Athlon64 3400+
Grafikkort  : ATI X800 Pro ViVo
RAM        : Crucial Ballistix DDR3200 1gb
Harddisk    : Samsung SP1614C 160gb
Monitor    : Samsung LCD Monitor 172X
OS          : Windows XP Pro

Skærmen bliver sort i 1 sekund også TOTAL blå hvor PC'en fryser ( nej det er ikke blue screen of death, da den her er total blå ).
Problemet opstår kun i 2 spil. Det sker i "Ground Control 2" og "Tribes: Vengeance multiplayer beta".

Enten sker det med det samme eller også går der et par minutter..

Jeg har ikke oplevet nogle problemer med Doom 3, Far Cry, Warcraft 3 og counter-strike...

Det er virkelig noget lort når man nu har ofret så meget på et nyt system og købt "ground control 2", hvis det så ikke virker :( Så jeg håber I kan hjælpe :) Derfor er der også en pæn sjat point at hente...
Avatar billede victor-1 Nybegynder
09. september 2004 - 00:43 #1
Har du forsøgt med en systemgendannelse og det ikke har hjulpet, kan du prøve nedenstående, som vil rette op på småfejl i filsystemet !
Start - Kør - Skriv - sfc /scannow
Husk mellemrummet mellem    sfc og /

sfc står for -> (S)ystem(F)ile(C)hecker

Din Windows cd skal ligge i drevet mens du gør det.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
09. september 2004 - 08:41 #2
PS: ... vend lige omkring WindowsUpdate efter ovenstående trix...har jeg læst andet sted her på eksperten...
Avatar billede mamuwarrior Nybegynder
09. september 2004 - 15:03 #3
Jeg har formateret for at se om det hjalp og det gjorde det ikke...
sfc fandt ikke noget...

jeg har opdateret windowsupdate fuldt ud...

:( bah
Avatar billede victor-1 Nybegynder
09. september 2004 - 17:07 #4
Har du prøvet med andre instillinger for grafik i selve spillet ?

Det lyder underligt at det går fint med de andre spil, men ikke de to du har problemer med :o/ - Noget kunne måske tyde på en fejl i dine RAM. Har du testet dem ?

Ramtest - http://www.memtest86.com/
Avatar billede mamuwarrior Nybegynder
09. september 2004 - 20:03 #5
Yes, jeg har testet dem med memtest86 og fik 3 passes....

kan det være en fejl med grafikkortet ? så igen det kører upåklageligt i de spil jeg har nævnt...
Avatar billede victor-1 Nybegynder
09. september 2004 - 20:51 #6
Jeg er på bar bund så :-/
Siger til hvis jeg finder noget.
Avatar billede mamuwarrior Nybegynder
10. september 2004 - 20:38 #7
Ok før havde jeg ATI catalyst 4.8 drivers, og jeg har lige opgraderet til de nye 4.9.
Efter det jeg har spillet 3 fulde Ground control 2 multiplayer spil uden problemer, så det ser ud som om at driveren har fixet det..

Jeg havde ellers prøvet at slette 4.8 og geninstallerede dem men uden resultat...

Anyway totalt godt at det forhåbentlig ikke viser sig igen :)

Ellers tak for hjælpen victor-1 :)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
10. september 2004 - 23:54 #8
Godt du fik det til at virke ;o)
Husk at lukke ved at lægge et svar selv og derefter acceptere det.
Avatar billede mamuwarrior Nybegynder
11. september 2004 - 14:57 #9
ok ;)