Avatar billede ameq Nybegynder
08. september 2004 - 21:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fejl i Microsoft Exchange Information Store

Hej
Der da jeg stod på i morgen bare min server gået i sort. Da jeg så kom hjem og fik starte den op igen, virkede min mail server bare ik. Når den starter skriver den at under opstarten har den lavet en fejl. Når jeg logger ind på server laver den så en fejl i store.exe

Fejl:
AppName store.exe                  AppVer 6.5.7226.3    ModName exodbprx.dll                      ModVer 6.5.6944.0        Offset 0000a0e7

Min evenlog skriver så:
Event Type:    Error
Event Source:    Service Control Manager
Event Category:    None
Event ID:    7034
Date:        08-09-2004
Time:        20:40:30
User:        N/A
Computer:    SERVER
Description:
The Microsoft Exchange Information Store service terminated unexpectedly.  It has done this 2 time(s).

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

HJÆLP!

Jeg har lige installet WindowsServer2003-KB831464-x86-ENU.exe hotfix for det skulle jeg for at installer Service Pack 1 til Exchange 2003.
Avatar billede lallie Nybegynder
22. oktober 2004 - 22:34 #1
En mulig løsning.:

1. exchange manager -> Mounte dine "store" manuelt, og se en lidt mere specifik fejlmeddelse... Hvis den melder fejl på dine DB'er (damaged) kan du gøre punkt 2.

Hvis du ikke direkte kan tyde dine fejlmeddelser prøv at kører en Chkdsk for at se om det er dine disk der fejler.

2. Tage komplet backup af Mail-store & Public-Store med tilhørende TransLog filer.
3. Kører en setup.exe /disasterrecovery
4. Check/repair dine DB'er med 1: eseutil /p 2: eseutil /d 3: Isinteg -fix -test alltests

- Vend evt. tilbage når du har lidt flere oplysninger om din serverfejl.
Avatar billede ameq Nybegynder
23. oktober 2004 - 10:58 #2
okey nu har jeg så formatet imens =( men tak for det, og jeg syns du skal komme med et svar
Avatar billede ameq Nybegynder
17. december 2004 - 09:10 #3
kommer du med et svar?
Avatar billede lallie Nybegynder
17. december 2004 - 16:27 #4
Hermed et forsinket svar ;)