Avatar billede lmejding Nybegynder
08. september 2004 - 15:12 Der er 1 kommentar

indsætte data i dynamisk antal felter - noget i dens til

Denne her kan jeg ikke dreje:
Jeg kan oprette/slette kategorier i en database (Access) - dvs antallet er ikke fast.
Når jeg skal indtaste data i felterne løber jeg databasen igennem og opretter et tekstfelt til hver kategori.
Så langt - så godt.
Når jeg skal have indsat data i hver sin kategori i databasen skal jeg jo kalde en sql sætning, der indsætter data.
Problemet er at antallet af kategorier ikke er fast - jeg må derfor opbygge en 'dynamisk' sql-sætning.
Jeg skal bruge to info for hver kategori: navnet på kategorien og det indtastede. Jeg har derfor regnet ud at jeg må skulle opbygge et array og efterfølgende bygge sql-sætningen op ved at trække data ud af array'et.

Men, hvordan får jeg bygget det array - og hvordan får jeg opbygget sql-sætningen.

Håber nogen kan hjælpe!
Avatar billede stoney96 Nybegynder
09. september 2004 - 21:37 #1
Hvis du navngiver tekstfelterne med feltnavnene i formen, kan du bruge denne kode at arbejde videre med til at opbygge din sqlstreng.
Du får feltnavne samt dataene "foræret, uanset antal.
<%
for each MyItem in request.form
    response.write MyItem & ", " & request.form(MyItem) & "<BR>"
next
%>