Avatar billede skra Nybegynder
08. september 2004 - 13:01 Der er 6 kommentarer

System stavekontrol

Hej

Nogen, der kender et program, der kan give give stavekontrol i eksempelvis tekstfelter i browseren osv. Altså en stavekontrol i stil med den der ofte installeres med gnome (aspell eller ispell hedder den vidst).

Mac brugere har det også... kan ikke passe windows er så langt bagud hvad det angår?
Avatar billede gratis Nybegynder
08. september 2004 - 13:16 #1
bruger du Internet Explorer er der en her "ieSpell" http://www.iespell.com/
der er en del derude :) http://www.google.com/search?hl=en&lr=&ie=UTF-8&q=spell+check+%2Bfreeware&btnG=Search
Avatar billede screem_brille Novice
08. september 2004 - 17:49 #2
sidder lige og undrer mig over hvad man skal bruge en stavekontrol til i en browser ? En browser er jo "bare" en fremviser, men man vil måske kontrollere at det folk har skrevet er stavet korrekt eller ?
Avatar billede gratis Nybegynder
08. september 2004 - 17:53 #3
ku jo være for at lave en korrekt søgning i første hug :)
Avatar billede screem_brille Novice
08. september 2004 - 18:30 #4
ja jeg ved det ikke, har aldrig fattet formålet med en stavekontrol der, så det er nok et udemærket bud du har der ;)
Avatar billede skra Nybegynder
09. september 2004 - 09:25 #5
Det er ikke på selve hjemmesiderne jeg vil lave stavekontrol. Det er på tekstfelter osv.
I gæstebøger, i wiki's, i debat fora, på eksperten osv. ville jeg sætte stor pris på en god stavekontrol. Det er såmænd bare det jeg søger.
Så vidt jeg kan se er iespell foreløbig kun med engelsk ordbog... Men ellers ser den lovende ud.
Avatar billede gratis Nybegynder
09. september 2004 - 16:01 #6
forslag:. har du Word installeret ka du bruge den