Avatar billede balou Nybegynder
08. september 2004 - 11:19 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

popup ved start af internet explorer

Hver gang jeg går på nettet,trykker på internet explorer,popper der et eller andet op samtidig...Jeg kan ikke se hvad det er,da den kun ligger i proceslinjen,det eneste der står er -internet explorer-,jeg kan ikke maksimere denne popup lignende ting!!!. Har kørt ad-aware for at tjekke for evt.spyware o.lign.  Mit spørgsmål er så,hvordan for jeg denne tingest væk igen!!!!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. september 2004 - 11:20 #1
Følg vejledningen her:
Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker du Hijackthis og smider filen i en mappe, oprettet kun til den. Kør filen, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den. Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner
Avatar billede balou Nybegynder
08. september 2004 - 11:24 #2
Kan ikke komme ind på spywarefri's hjemmeside...TYPISK!!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. september 2004 - 11:32 #3
Det havde jeg glemt. Jeg vidste godt den var nede. Så prøv dette link: http://www.arlet.dk/spybothjt.htm
Avatar billede andersenph Nybegynder
08. september 2004 - 11:33 #4
http://danborg.org/spy/HJT/hijackthis.exe
Her kan du hente Hijackthis. Start programmet. Tryk scan. Tryk save log.
Kopier loggen herind.

http://danborg.org/spy/Spybot/spybotsd13.exe
Spybot installerer du og opdaterer. Scan og afhjælp fundne problemer. (markeret med rødt)

Kør så Hijackthis.
Avatar billede balou Nybegynder
08. september 2004 - 11:34 #5
ok,prøver lige.. skal jeg bare følge vejledningen der?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. september 2004 - 11:57 #6
Jeps, kør først spybot og afhjælp fundne problemer og derefter HiJackThis, scan, save log og kopier loggen herind.
Avatar billede balou Nybegynder
08. september 2004 - 12:06 #7
Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 12:08:53, on 08-09-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXPService.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\DRIVERS\CDANTSRV.EXE
C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\NISUM.EXE
C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Utilities\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\SOINTGR.EXE
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\IAMAPP.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Fellowes\MediaFACE 4.0\SetHook.exe
C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\IncrediMail.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\WINDOWS\System32\ugcnnq.exe
C:\Programmer\Eyeball\Eyeball Chat\EyeballChat.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Webshots\WebshotsTray.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~2\SPEEDD~1\nopdb.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\SymProxySvc.exe
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\NISSERV.EXE
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\ATRACK.EXE
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Carina\Skrivebord\HijachThis\hjt.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.jubii.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.medion.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = http://www.jubii.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - Default URLSearchHook is missing
O2 - BHO: LocalNRDObj Class - {00320615-B6C2-40A6-8F99-F1C52D674FAD} - C:\WINDOWS\localNRD.dll
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: (no name) - {58A83E4F-477A-4A3F-BF9B-B65BC2BD5598} - (no file)
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE NvQTwk,NvCplDaemon initialize
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SO5 Integrator Pass Two] C:\WINDOWS\SOINTGR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [iamapp] C:\Programmer\Norton Personal Firewall\IAMAPP.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [LogonStudio] "C:\Programmer\WinCustomize\LogonStudio\logonstudio.exe" /RANDOM
O4 - HKLM\..\Run: [MediaFace Integration] C:\Programmer\Fellowes\MediaFACE 4.0\SetHook.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IncrediMail] C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\IncrediMail.exe /c
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [zpzzmzqbzp] C:\WINDOWS\System32\ugcnnq.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Eyeball Chat] "C:\Programmer\Eyeball\Eyeball Chat\EyeballChat.exe" -min
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [STYLEXP] C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXP.exe -Hide
O4 - Startup: DLHelperEXE.exe
O4 - Startup: Webshots.lnk = C:\Programmer\Webshots\WebshotsTray.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O8 - Extra context menu item: &Add animation to IncrediMail Style Box - C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\WebMenuImg.htm
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O12 - Plugin for .avi: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\npqtplugin.dll
O12 - Plugin for .mid: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\npqtplugin3.dll
O12 - Plugin for .midi: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\npqtplugin3.dll
O12 - Plugin for .mp3: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\npqtplugin6.dll
O12 - Plugin for .mpeg: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\npqtplugin4.dll
O12 - Plugin for .mpg: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\npqtplugin4.dll
O12 - Plugin for .wav: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\npqtplugin2.dll
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.medion.com
O16 - DPF: {0E5F0222-96B9-11D3-8997-00104BD12D94} (PCPitstop Utility) - http://www.pcpitstop.com/pcpitstop/PCPitStop.CAB
O16 - DPF: {2BC66F54-93A8-11D3-BEB6-00105AA9B6AE} (Symantec AntiVirus scanner) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/vc/bin/AvSniff.cab
O16 - DPF: {31B7EB4E-8B4B-11D1-A789-00A0CC6651A8} (Cult3D ActiveX Player) - http://www.cult3d.com/download/cult.cab
O16 - DPF: {644E432F-49D3-41A1-8DD5-E099162EEEC5} (Symantec RuFSI Utility Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O16 - DPF: {AED98630-0251-4E83-917D-43A23D66D507} (WebHandler Class) - http://activex.microgaming.com/DLhelper/version6/dlhelper.cab
O16 - DPF: {F58E1CEF-A068-4C15-BA5E-587CAF3EE8C6} (MSN Chat Control 4.5) - http://fdl.msn.com/public/chat/msnchat45.cab
Avatar billede andersenph Nybegynder
08. september 2004 - 12:12 #8
Tonny-> Du kører bare denne færdig :O)
Avatar billede balou Nybegynder
08. september 2004 - 12:13 #9
Ser det SÅ slemt ud :-(
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. september 2004 - 12:15 #10
Ikke lige ved første øjekast, men jeg kigger på den ..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. september 2004 - 12:29 #11
Hent denne Kaspersky scanner, den skal du bruge senere.
http://www.mwti.net/antivirus/free_utilities.asp - Virusscanner.

Så skal du genstarte pc'en i fejlsikret tilstand. Klik F8 under opstart.

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, slet mapper og filer listet nederst.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - Default URLSearchHook is missing
O2 - BHO: LocalNRDObj Class - {00320615-B6C2-40A6-8F99-F1C52D674FAD} - C:\WINDOWS\localNRD.dll
O3 - Toolbar: (no name) - {58A83E4F-477A-4A3F-BF9B-B65BC2BD5598} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [zpzzmzqbzp] C:\WINDOWS\System32\ugcnnq.exe
O4 - Startup: DLHelperEXE.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?

---------------------------------------
Sletning af filer og mapper:
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
Brug af Start->Søg.
Klik på "Alle filer og mapper"
Klik på "Avancerede indstillinger"
Sæt flueben i de tre øverste.
Mapper:
<Ingen>

Filer:
C:\WINDOWS\localNRD.dll
C:\WINDOWS\System32\ugcnnq.exe
C:\WINDOWS\System32\DLHelperEXE.exe

---------------------------------------
Så kører du engangsskanneren fra Kaspersky - Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.
---------------------------------------

Genstart normalt og kom med en ny log til kontrol
Avatar billede balou Nybegynder
08. september 2004 - 12:33 #12
Oki,jeg må igang..Kaster en log herind så snart jeg har været smøren igennem :-o
Avatar billede balou Nybegynder
08. september 2004 - 16:16 #13
Her er så min nye log:

Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 16:17:28, on 08-09-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXPService.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\DRIVERS\CDANTSRV.EXE
C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\NISUM.EXE
C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Utilities\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\SOINTGR.EXE
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\IAMAPP.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Fellowes\MediaFACE 4.0\SetHook.exe
C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\IncrediMail.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\Eyeball\Eyeball Chat\EyeballChat.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Webshots\WebshotsTray.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~2\SPEEDD~1\nopdb.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\SymProxySvc.exe
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\NISSERV.EXE
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\ATRACK.EXE
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Documents and Settings\Carina\Skrivebord\HijachThis\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.jubii.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.medion.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = http://www.jubii.dk/
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE NvQTwk,NvCplDaemon initialize
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SO5 Integrator Pass Two] C:\WINDOWS\SOINTGR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [iamapp] C:\Programmer\Norton Personal Firewall\IAMAPP.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [LogonStudio] "C:\Programmer\WinCustomize\LogonStudio\logonstudio.exe" /RANDOM
O4 - HKLM\..\Run: [MediaFace Integration] C:\Programmer\Fellowes\MediaFACE 4.0\SetHook.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IncrediMail] C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\IncrediMail.exe /c
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [mwavscan] "C:\DOCUME~1\Carina\LOKALE~1\Temp\mwavscan.com" /s
O4 - HKCU\..\Run: [Eyeball Chat] "C:\Programmer\Eyeball\Eyeball Chat\EyeballChat.exe" -min
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [STYLEXP] C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXP.exe -Hide
O4 - Startup: Webshots.lnk = C:\Programmer\Webshots\WebshotsTray.exe
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O8 - Extra context menu item: &Add animation to IncrediMail Style Box - C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\WebMenuImg.htm
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O12 - Plugin for .avi: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\npqtplugin.dll
O12 - Plugin for .mid: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\npqtplugin3.dll
O12 - Plugin for .midi: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\npqtplugin3.dll
O12 - Plugin for .mp3: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\npqtplugin6.dll
O12 - Plugin for .mpeg: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\npqtplugin4.dll
O12 - Plugin for .mpg: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\npqtplugin4.dll
O12 - Plugin for .wav: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\npqtplugin2.dll
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.medion.com
O16 - DPF: {0E5F0222-96B9-11D3-8997-00104BD12D94} (PCPitstop Utility) - http://www.pcpitstop.com/pcpitstop/PCPitStop.CAB
O16 - DPF: {2BC66F54-93A8-11D3-BEB6-00105AA9B6AE} (Symantec AntiVirus scanner) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/vc/bin/AvSniff.cab
O16 - DPF: {31B7EB4E-8B4B-11D1-A789-00A0CC6651A8} (Cult3D ActiveX Player) - http://www.cult3d.com/download/cult.cab
O16 - DPF: {644E432F-49D3-41A1-8DD5-E099162EEEC5} (Symantec RuFSI Utility Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O16 - DPF: {AED98630-0251-4E83-917D-43A23D66D507} (WebHandler Class) - http://activex.microgaming.com/DLhelper/version6/dlhelper.cab
O16 - DPF: {F58E1CEF-A068-4C15-BA5E-587CAF3EE8C6} (MSN Chat Control 4.5) - http://fdl.msn.com/public/chat/msnchat45.cab
Avatar billede balou Nybegynder
08. september 2004 - 16:29 #14
Hmmm,lige et spørgsmål... Hvorfor går denne Kaspersky scanner nu igang hver gang jeg genstarter min maskine,troede at det var en engangs scanner??,kan jeg ikke fjerne denne indstilling :o)
Avatar billede balou Nybegynder
08. september 2004 - 16:48 #15
Kunne forøvrigt ikke finde den første og den sidste af disse 3 filer,efter at jeg havde kørt Hijackthis.. så kunne kun slette den i midten.

C:\WINDOWS\localNRD.dll
C:\WINDOWS\System32\ugcnnq.exe
C:\WINDOWS\System32\DLHelperEXE.exe
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. september 2004 - 18:00 #16
Det er ikke så ualmindeligt at filerne forsvinder af sig selv og derefter bliver genskabt ved næste opstart. Det ser ud til at det er det du er ude for her, og det er defor du ikke kan finde filerne.

Denne skal du fixe i HiJackThis.
O4 - HKLM\..\Run: [mwavscan] "C:\DOCUME~1\Carina\LOKALE~1\Temp\mwavscan.com" /s

Genstart og se om ikke den nu holder op med at scanne ved opstart.
Avatar billede balou Nybegynder
09. september 2004 - 02:35 #17
tak mine problemer er forsvundet..kanon...Men er min nye log ok???
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. september 2004 - 07:24 #18
Sorry, Det fik jeg ikke skrevet.

Ja, den er ren og fin.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. september 2004 - 13:15 #19
Takker for point :)