Avatar billede razorblade Nybegynder
08. september 2004 - 11:06 Der er 20 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke komme ind i BIOS

Jeg linker herved til det samme spørgsmål som jeg har oprettet én gang før.

http://www.eksperten.dk/spm/537180

Grunden til jeg gør dette er da jeg ikke fik nogle svar som virkede. Ydermere sætter jeg her flere point på højkant, og håber også på mere deltagelse fra andre brugere her på Eksperten.dk

Håber i gider tage 1 minutet til at læse det andet spørgsmål.

Beklager for "det samme spørgsmål 2 gange" men jeg vil altså meget gerne have dette løst.

RazorBlade
Avatar billede jpvj Nybegynder
08. september 2004 - 11:07 #1
Det lyder meget som et defekt bundkort...

Send det til rep.
Avatar billede peet-49 Novice
08. september 2004 - 11:11 #2
Har du prøvet med et andet keyboard
Avatar billede razorblade Nybegynder
08. september 2004 - 11:21 #3
Ja, jeg har ogs¨prøvet med et anden keyboard, samme effekt.

Nope tvivler MEGET på at bundkortet er defekt.. Har ALDRIG haft problemer med det før, ydermere er bundkort helt nyt.. Købte der for kun 1 månede siden.
Avatar billede tubber Juniormester
08. september 2004 - 11:22 #4
Derfor kan det jo godt ha en fabrikationsfejl......
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. september 2004 - 11:23 #5
Du må ikke linke på eksperten, så du er desværre nødt til at lukke dette spørgsmål.
Avatar billede razorblade Nybegynder
08. september 2004 - 11:24 #6
Ja, det er selvfølgelig sandt. Men det har jo virket før. Hvorfor pludeslig ikke mere.. Hvis det var en fabriks fejl mener jeg da at det aldrig burde have virker ???
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. september 2004 - 11:25 #7
Sorry, jeg havde ikke set at det andet spørgsmål var lukket :(

Hvis det kun er en måned gammelt, så er der jo garanti på det. Få det ombyttet.
Avatar billede razorblade Nybegynder
08. september 2004 - 11:30 #8
Har lige ringet til Firmaet (DataWorld.dk) som har solgt mig dig. De havde ikke hørt om det problem før. Spurgte mig om jeg havde flashede det osv.. Siger jeg kan ´sende det ind, og de vil kigge på det.. Men ØV... Tager ca. 1 uge.

Kom nu med en eller anden god ide *GG*
Så jeg kan få det til at virke uden at skulle undvære det i en uge..
(Ved godt man ikke kan lave det hvid det er defekt)
Men men men der kan jo også være en ting vi har overset ???
Avatar billede tubber Juniormester
08. september 2004 - 11:32 #9
Jeg mener at inden for 6mdr så skal de bare bytte det.........
Lav en beskrivende RMA og send med......
Avatar billede tubber Juniormester
08. september 2004 - 11:33 #10
det kan sq ikke tage en uge og sætte det i og prøve at komme i bios
Avatar billede jpvj Nybegynder
08. september 2004 - 11:34 #11
tubber> Nej - de skal ikke bare bytte det. De kan vælge at reparere det hvis de vil.

Har du nogensinde hørt, at der er "kø" til reperationer? Selvfølgelig tager det ikke 1 uge at teste det, men det kommer jo ikke først i køen :-)
Avatar billede tubber Juniormester
08. september 2004 - 11:35 #12
For mig lydder det ikke som et defekt bundkort i sig selv, men en defekt eprom (bios)
Avatar billede tubber Juniormester
08. september 2004 - 11:45 #13
jpvj: Du har ret, der står ikke direkte at de skal ombytte det......

Der står følgende i købeloven for vare under ½ år gammelt:

Det er som udgangspunkt køberen, der skal bevise, at varen er mangelfuld.

Det betyder, at køberen både skal bevise:

at der er en fejl ved varen
at denne fejl har været til stede på leveringstidspunktet, eller at den skyldes forhold, der har været til stede på leveringstidspunktet.
Fejl der viser sig inden 6 måneder efter leveringen, formodes at have været til stede på leveringstidspunktet.

Denne særlige regel kaldes formodningsreglen.

Er der derimod garanti på varen, har garantigiveren bevisbyrden for, at en fejl ikke er omfattet af garantien.
Avatar billede razorblade Nybegynder
08. september 2004 - 12:01 #15
Har nu oprettet en RMA sag og sender bundkortet tilbage til Fabrikanten.

Et andet spørgsmål er.
Nu sætter jeg et andet bundkort i maskinen, kan jeg så ikke blot køre en repair af windows og så virker det hele igen inklusive de installerede programmer ?
Avatar billede razorblade Nybegynder
08. september 2004 - 12:29 #16
Begynder nu at sætte et andet mobo i maskinen og kører derefter i repair.. Vender tilbage senere
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. september 2004 - 12:30 #17
Jo, det burde du kunne, da den skal ud og opdage alle enheder igen.
Avatar billede razorblade Nybegynder
08. september 2004 - 17:16 #18
Well, mit backup mobo er i maskinen, ville ikke kører en repair så lavede en frisk installation på in anden parition så jeg ikke mistede noget data..

ANyway, det er point uddelings tid.

Helt klart, tonnybrandt skal have, skal jpvj også da han var den første til at forslå jeg skulle sende den tilbage..

Tonny smid et svar,,

Andre der vil have points ?
Avatar billede tubber Juniormester
08. september 2004 - 17:43 #19
naa hopper over :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. september 2004 - 18:23 #20
Her kommer så et svar ..
Avatar billede razorblade Nybegynder
08. september 2004 - 18:25 #21
tonnybrandt fik flest point da jeg mener det er ham der har hjulpet mig mest
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. september 2004 - 18:42 #22
Jeg takker ydmygst *s*