Avatar billede donsimon Nybegynder
08. september 2004 - 09:42 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Problemer med afspilning af en avi fil

Jeg har erhvervet nogle nye avi-filer som jeg ikke kan afspille, på trods af jeg normalt godt kan afspille avi-filer. Medieplayer siger at den mangler codec (har ffdshow installeret) og powerdvd går bare ikke igang med afspilningen. Er det avi-filerne der er problemet eller mit valg af afspiller og codecpack? Og som et tillægsspørgsmål vil jeg gerne vide om mit codecpack er optimalt eller jag kan få et bedre?

MVH
DonSimon
Avatar billede nva Praktikant
08. september 2004 - 09:46 #1
Find GSPOT fx. via Google og lad den vise dig hvilket codec din film skal bruge.
Avatar billede nva Praktikant
08. september 2004 - 09:47 #2
Avatar billede nva Praktikant
08. september 2004 - 09:48 #3
Det her link er bedre http://www.free-codecs.com/download/GSpot.htm - vælg stable version
Avatar billede gratis Nybegynder
08. september 2004 - 09:56 #4
her er hjemmesiden http://www.headbands.com/gspot/
Avatar billede donsimon Nybegynder
08. september 2004 - 10:50 #5
Det er smart nok men hvordan finder jeg så et codec der har det hele og som ikke laver problemer?
den ene skal bruge dx5 og den anden div3.
Avatar billede gratis Nybegynder
08. september 2004 - 10:55 #6
Avatar billede donsimon Nybegynder
08. september 2004 - 11:25 #7
Nu har jeg installeret både divx og xvid codec og gspot viser da også jeg har de codec jeg skal bruge men det har ikke ændret problemet afspillerene gør det samme som før. Skal jeg ind og priotere et codec et eller andet sted eller lave en eller mærkelig indstilling inden det virker.
Avatar billede nva Praktikant
08. september 2004 - 11:25 #8
http://codecs.nm.ru/ - her finder du sikkert hvad du skal bruge
Avatar billede donsimon Nybegynder
08. september 2004 - 11:45 #9
Jeg er ked af det men jeg er nød til at bede om mere hjælp. Jeg Har installeret divx 5.2 pro og gspot siger jeg har de codec jeg skal bruge. Dog siger mediaplayer at der mangler et codec når jeg forsøger at afspille.
Avatar billede gratis Nybegynder
08. september 2004 - 11:52 #10
Avatar billede gratis Nybegynder
08. september 2004 - 11:57 #11
prøv at genstarte maskinen, ved ikke om det hjælper..
Avatar billede nva Praktikant
08. september 2004 - 12:59 #12
Avatar billede donsimon Nybegynder
08. september 2004 - 15:35 #13
det mærkelige er at den godt vil afspille filmene i divx playeren men ikke i nogle af de andre, mens alle andre avi filer jeg har saktens kan afspilles i alle andre. Men det må jeg måske bare affinde mig med.
Avatar billede dunkz Nybegynder
08. september 2004 - 16:42 #14
Prøv at afinstallere alle de codecs du har installeret og så hent ACE MEGA CODECS istedet.. De afspiller alt på nær hvis AVI-filen er i stykker...