Avatar billede thornbech Nybegynder
02. marts 2001 - 02:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

CD ROM til CDRW, kopieringsproblemer

Når jeg forsøger at kopiere eks. cd får jeg følgende besked om CD ROM\'en:

Enheden kan ikke lyd-udtrække

-ka\' grunden være at CDROM er af ældre dato (Fujitsu 4*) eller er det programmet (Nero) der er dårligt... CDRW er nykøbt Acer... Er det en ide at købe en ny billig CDROM, i såfald er der noget jeg skal holde øje med mht. om den er kompatibel med CDRW

Avatar billede zed_one Praktikant
02. marts 2001 - 02:03 #1
ja...hvis du prøver at rippe lyden fra en cd..eller ja rippe den fra cd´en over til en anden cd kan det volde problemer med et gammelt drev...fandt dog et program der kan klare det med gamle cdrom drev ..cdex hedder det..det er kun til ripning..du kan vidst finde det på tucows.com :)
Avatar billede halifax Nybegynder
02. marts 2001 - 02:09 #2
Dit ældre cd-rom drev kan sikkert kun afspille analogt, mens en kopiering (med Nero) kræver at det er i stand til af afspille digitalt.
Derfor er mit svar: køb et nyt cd-rom drev, ca. kr. 400,00, som jeg selv gjorde, da jeg oplevede samme problem.
Avatar billede halifax Nybegynder
02. marts 2001 - 02:17 #3
Jeg købte et AOpen 48x drev som ikke støjer ret meget. Jeg har nu ingen probs. med brænder og Nero.
Avatar billede zed_one Praktikant
02. marts 2001 - 02:20 #4
heh som ik støjer ret meget? hvorfor sku det med? heheh
Avatar billede seider Nybegynder
02. marts 2001 - 02:29 #5
hejsa de gamle drev understøter ikke data read af musik, hvilket gør 1 at de er langsome til det 2 at de ikke gør det ordentligt, der kommer hakker i musikken.

Husk hvis du ska lkøbe nyt lgie at kontrolere dets read speed for audio, da mange af de nye stinker i hastighed, 12 speed read ved musik bør være minimum. men nero stinker der ud over også til at ripe musik.

/* seider */
Avatar billede thornbech Nybegynder
02. marts 2001 - 02:31 #6
Nero.... hvad er da et bedre alternativ... freeware?
Avatar billede kornfreak Nybegynder
02. marts 2001 - 04:16 #7
Audiocatalysator!
Avatar billede falk Nybegynder
02. marts 2001 - 11:12 #8
Rip fra brænderen til hardisken, og brænd bagefter.

Falk
Avatar billede halifax Nybegynder
02. marts 2001 - 16:06 #9
Svar til zed one -> Jeg mener selvfølgelig at mit AOpen drev ikke støjer ret meget, når det spinner op og ned. Mit andet drev NoName 50x støjer fælt, når det skal i omdrejninger.