Avatar billede hojben Novice
07. september 2004 - 23:23 Der er 19 kommentarer og
2 løsninger

Windows Update fejler med [Error number: 0x8007000D]

Åbner http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/default.aspx?ln=en

og får følgende fejl:
[Error number: 0x8007000D]
Windows Update has encountered an error and cannot display the requested page. You may find the following resources helpful in resolving the problem:
For self-help options:

Windows Update Response Center

Windows Update Troubleshooter

Windows Update Newsgroups
For assisted support options:

Microsoft Online Assisted Support (no-cost for Windows Update issues)

Uanset hvad jeg har gjort har intet hjulpet. Har hentet SP2 til XP (den store udgave) men får bare at vide at den ikke passer til min udgave af Windows.

Kører Windows .NET Standard Server.
Avatar billede hojben Novice
07. september 2004 - 23:25 #1
Har endvidere installeret en SUS men den havde også problemer med at connecte til MS så den er afinstalleret igen.
Avatar billede screem_brille Novice
07. september 2004 - 23:29 #2
det siger sig selv at SP2 til XP ikke fungerer, det er jo 2 forskellige produkter, men umiddelbart lyder det som en reinstallation.
Avatar billede hojben Novice
07. september 2004 - 23:32 #3
Har netop reinstalleret.. win bib'et i nyt men program files i samme..

Men problemet er jo også mest at update ikke fungerer
Avatar billede screem_brille Novice
07. september 2004 - 23:39 #4
så må det være en reparering du har foretaget ? (ellers ville program biblioteket ikke være det samme), tror jeg ville formatere og starte fra en helt frisk igen.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. september 2004 - 23:48 #5
Er tid og dato sat rigtigt på maskinen ?
Avatar billede hojben Novice
07. september 2004 - 23:50 #6
Nej det var en ren installation og der har været installeret 4 installationer af windowz uden at program files har ændret sig.

Klokken er nu 23:49 d. 7 september 2004 har checket den fejl..
Avatar billede hojben Novice
07. september 2004 - 23:51 #7
(ren installation = startet installation fra en eksisterende windows og rettet installations bib'et.)
Avatar billede screem_brille Novice
07. september 2004 - 23:57 #8
Det er ikke i min verden en ren installation, men har ikke umiddelbart noget bud, så tror bare jeg kigger med fra side linien *S*
Avatar billede cillas Nybegynder
08. september 2004 - 00:22 #9
Lidt en longshot... hehe.. Men kan det være certifaket fra WU den ikke kan klare jvf:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;184313

~C
Avatar billede hojben Novice
08. september 2004 - 00:30 #10
Den findes ikke i .NET standard server :(/
Avatar billede gratis Nybegynder
08. september 2004 - 08:52 #11
se her under afsnittet "Server Information"
http://www.microsoft.com/windowsserversystem/sus/susfaq.mspx

"Q.    My SUS server is unable to synchronize and the synchronization attempt doesn't appear in the synchronization log, or I get error 8007000D (The data is invalid). How can I fix this?
A.

This can occur if the date on your SUS server is not correct and is remedied by reseting the date."

her er en ting mere http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=822798
Avatar billede stig3 Mester
08. september 2004 - 10:06 #12
En anden ting, der mange gange kan være årsagen er usignerede drivere. Så hvis du har usb enheder, prinetere, scannere eller lignende, så prøv at koble dem fra og afinstaller softwaren.
Avatar billede stig3 Mester
08. september 2004 - 10:15 #13
Du skriver du har installeret nogle gange. Betyder det at du har en boot menu under opstart, hvor du kan vælge hvilken Winodws du vil boote op i ?

Hvis det er tilfældet skal du tage en backup af din boot.ini fil. Derefter skal du åbne den fungerende boot.ini og slette alle linierne, der ikke bruges af din nuværende windows installation.

Jeg har før set at windowsupdate blev forvirret over dual boot, men der var det godt nok Windows XP og Linux.....kunne være det samme her.
Avatar billede hojben Novice
08. september 2004 - 16:58 #14
Sidder på en IBM TP600 og har en mus som eneste USB ting. Har slettet alle andre linjer end den jeg skulle bruge til den helt nye installation som blev kørt i nat.

Jeg installerede, (uden netkort) smed MSFirewall på, og forsøgte update derfra med samme resultat.
Avatar billede hojben Novice
09. september 2004 - 23:29 #15
Findes der ikke et link til SP2 til Windows .NET Standard Server??
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. september 2004 - 23:49 #16
Jeg kender ikke .net versionen, men er der i det hele taget en sp1 endnu ?
http://www.nwfusion.com/news/2004/0727msslip.html
Avatar billede hojben Novice
10. september 2004 - 00:15 #17
HMMMMM Så er det sgu da nok derfor *LOL*

Smid svar
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. september 2004 - 00:20 #18
Her kommer det *s*
Avatar billede hojben Novice
10. september 2004 - 00:28 #19
takker for indsatsen-....
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. september 2004 - 00:29 #20
Velbekomme og takker for point :)
Avatar billede hojben Novice
08. februar 2006 - 21:45 #21
Endelig har jeg fundet en for mig brugbar løsning...

5. steve h
Oct 20 2004, 12:35 pm  show options

Newsgroups: microsoft.public.windowsupdate
From: "steve h" <steve h...@discussions.microsoft.com> - Find messages by this author
Date: Wed, 20 Oct 2004 09:35:09 -0700
Local: Wed, Oct 20 2004 12:35 pm
Subject: RE: update error 0x800700B6
Reply to Author | Forward | Print | Individual Message | Show original | Report Abuse

This fixed it for me.

Problem Description:
This may occur if Service Pack 1 has been removed from the computer either
through System
Restore or by reinstalling Windows XP into the same directory.  You may see
a page that states that the Web page has an unexpected error or cannot
display the page that was requested.

Resolutions:
The value for the CSDVersion in
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Windows
needs to be changed to 0. If you are comfortable editing the registry,
follow the instructions below.
1.  Click "Start," and then click "Run."
2.  In the Open box type regedit and click "OK."
3.  Browse in the left frame to:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Windows
4.  In the right frame you will see the key CSDVersion. Double click this key.
5.  Change the value to 0 and click "OK."
6.  Restart the computer.