Avatar billede rantnrave Nybegynder
07. september 2004 - 19:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Cybercity ADSL - CS-Server?

Hej,

jeg har cybercity ADSL, men jeg kan ikke lave en server til cs, som andre kan komme ind på som ikke er på mit netværk. hvordan skal det gøres, så alle kan joine min server??
Avatar billede zenorph Nybegynder
07. september 2004 - 20:55 #1
Du har formodentlig en router, som du har udleveret fra Cybercity - i den skal du ind og åbne de porte som skal bruges af serveren, hvilket giver folk udefra, lov til at passere igennem.

Du connecter formodentlig din router ved at skrive:

http://10.0.0.1:2033/

i en browser. Når den efterfølgende spørger efter et brugernavn som kode, skal du her indtaste din brugernavn som du har fået udleveret af Cybercity, og det aktuelle password som gør sig gældende.

Når du er nået så langt, skal du ind i menuen
'advanced setup' --> 'NAT application'

Når du er der, skal du blot indtaste den eller de porte som du ønsker at bruge. :-)
Husk nu, at du under feltet "Server IP Address" indtaster din egen INTERNE ip adresse. F.eks. 10.0.0.2
Avatar billede dixeh Nybegynder
20. oktober 2004 - 13:01 #2
før du begynder at rode med din router vil jeg anbefale dig lige åbne din server.cfg en konfigurationsfil som ligger i din cstrike mappe. i den tilføjer du linjen
sv_lan 0
umiddelbart er det lidt random om sv_lan er slået til som default eller ej, men tjek den lige eller skriv den ind så er du sikker.
sv_lan gør nemlig at det kun er LAN computere der kan se og joine serveren.
porten du skal ellers skal åbne i din router er 27015 som er Hlds standard port, med mindre du selv har defineret en.
Avatar billede rantnrave Nybegynder
02. august 2005 - 10:49 #3
luk