Avatar billede soti Nybegynder
01. marts 2001 - 23:38 Der er 12 kommentarer

Er dette bundkort godt...........

Hej jeg overvejer at købe dette bundkort.
MicroStar ATX Athlon/Duron VIA KT133A Chipsæt
6xPCI / 1xAGP/ 3xDIMM / SOCKET A / UDMA 100 RAID  K7TTURBO-R

Er det godt (Ps se mere info på www.midtdata.dk det er det bundkort i midten nederst der er på tilbud)

Tak!!!!!
Avatar billede limemedia Nybegynder
01. marts 2001 - 23:39 #1
ville selv aldrig handle andet end Asus !
Avatar billede kurtj Nybegynder
02. marts 2001 - 00:04 #2
Tjae, der er jo alligevel ret mange problemer selv med Asus motherboards. Både K7M A7V Som jeg selv har.

Anandtech har testet kortet og det er ikke så ringe endda.

http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1410&p=1
Avatar billede kennh Nybegynder
02. marts 2001 - 01:51 #3
Jeg ville nok også have valgt ASUS A7V, har det selv og så er det billigere,

både hos www.compumail.dk og www.shg.dk

Men der er sikkert også et udmærket bundkort, forresten har du egentlig noget at bruge den RAID option til?
Avatar billede tjmo Nybegynder
02. marts 2001 - 09:10 #4
niksen du skal trage et asus
Avatar billede jesperbaldur Nybegynder
02. marts 2001 - 11:11 #5
Jeg ville helt klart vælge et Abit KT7A-RAID ATX, hvis du skal have en T-bird processer. Jeg har selv en T-bird med sådan et bundkort. Det kører perfekt!! Det er godt nok lidt dyrere men det er pengene værd
Avatar billede francko00 Nybegynder
02. marts 2001 - 13:47 #6
Jeg synes at du skulle tage og vælge et Asus K7!
Avatar billede hobitten Nybegynder
02. marts 2001 - 17:32 #7
hvis du er til overclocknig vælg Abit ellers er et Asus eller MIcrostar fint... kommerhelt an på din behov...
ps. har selv Abit og det køre som en drøm!!
Avatar billede jesperbaldur Nybegynder
02. marts 2001 - 18:54 #8
Ja, jeg kan kun give <hobitten> ret. Selvom du måske ikke har tænkt dig at overclocke lige nu, vil du måske senere, når din pocessor er blevet lidt langsom i forhold til nye spil og programmer.
Avatar billede soti Nybegynder
02. marts 2001 - 21:06 #9
Jeg har ikke tænkt mig at overclocke. Men er et asus bundkort lige så billigt som det bundkort jeg vil have. Hvis det er lige så billigt altså cirka lige så billigt vil i så give mig navnet på det bundkort eller give mig en link til en side hvor de har dette bundkort. Det skal helst være Asus Eller Abit

Tak!!?
Avatar billede caep Nybegynder
10. marts 2001 - 20:42 #10
Valget er meget simpelt. I henhold til Tomshardwareguide kan man regne Microstars motherboards som nogle af de mest stabile på markedet. Men desværre er de ikke de hurtigste. ASUS eller Abit er tilgengæld lidt hurtigere men ikke helt så stabile. Hvis du vil overclocke din computer er Abit det åbenlyse valg da de er som regl laver de bedste motherboards til dette formål.

Det er dog kun marginaler som skiller de forskellige motherboards fra hinanden, vælg derfor det motherboard som er billigst for tiden som tilfredsstiller dine behov.

Jeg har selv to microstar boards og er meget tilfreds.

P.s. vælg aldrig motherboard efter lydkortene eller raid option da lydkortene som regl er noget skrammel og raid i version 0 og 1 storset ikke bidrager med de store hastighedsmæssige forøgelse. Man skal virkelig bruge sin maskine intensivt for at dette er valggrundlaget.
Avatar billede kaspernygaard Nybegynder
19. marts 2001 - 21:06 #11
Hvis du vil have et rigtig godt Socket A Bundkort til en fornuftig pris, så skal du købe Gigabyte Tecnologi. De kører med samme fleste nyere køre med samme nord- og sydbro, som ASUS\' bundkort. Jeg havde selv et ASUS bundkort til min P2 450 (ASUS P2B), men jeg ville ikke give så mange penge igen. Så jeg købte et Gigabyte Bundkort med en AMD Duron 800 MHz, og den kører fortræffeligt.
Avatar billede kurtj Nybegynder
26. maj 2001 - 17:42 #12
Luk !! ??