Avatar billede kscbb Nybegynder
07. september 2004 - 16:19 Der er 13 kommentarer

Forms i Frontpage.

Jeg bruger Frontpage til at lave hjemmeside i. Nu er det jeg gerne vil have sat en form ind, så jeg trykker på Insert-Form-Drop Down Box. Men så vil jeg gerne have at når man klikker på en af de ting jeg skriver i boksen så kommer man videre til den side, hvordan gør man det, og har i forstået mit spørgsmål!

Jeg ved ikke hvor svær den er så jeg giver den 50
Avatar billede michael_stim Ekspert
07. september 2004 - 16:25 #1
<select name="navn" onChange="this.form.submit();">
<option>Välg side</option>
<option value="http://www.eksperten.dk">Eksperten</option>
</select>

ikke testet, men tror den er der.
Avatar billede kscbb Nybegynder
07. september 2004 - 16:28 #2
Problemet er at jeg ikke har det store forstand på koder, det er en af grundene til at jeg laver det i Frontpages!
Avatar billede michael_stim Ekspert
07. september 2004 - 16:37 #3
Mit fungerer alligevel ikke. Skal til fodbold nu.
Har ikke arbejdet med Frontpage, men kan skrive en funktion til dig når jeg kommer tilbage. Så er det bare at klippe og klistre.
Avatar billede kscbb Nybegynder
07. september 2004 - 16:37 #4
Tak!
Avatar billede kimmys Nybegynder
07. september 2004 - 16:46 #5
Ved ikke om dette måske kunne bruges:
<select name="test" onchange="if(this.selectedIndex>0)location.href=this.value;">
  <option>-- Vælg option --</option>
  <option value="QuickMenu.html">Quick Menu</option>
  <option value="http://www.tv2.dk">Tv Guide</option>
  <option value="http://www.boobsunlimited.com">Patter</option>
</select>
Avatar billede kscbb Nybegynder
07. september 2004 - 17:36 #6
Problemet er at jeg ved ikke en meter om koder, så jeg ved ikke hvor jeg skal sætte dem i henne! HEAD BODY eller hvad det hedder!...
Avatar billede kimmys Nybegynder
07. september 2004 - 18:25 #7
mellem <body> og </body>
Avatar billede kscbb Nybegynder
07. september 2004 - 18:47 #8
Jeg har prøvet at sætte det ind mellem body og body men det virker ikke.

<body><select name="test" onchange="if(this.selectedIndex>0)location.href=this.value;">
  <option>-- Vælg option --</option>
  <option value="QuickMenu.html">Quick Menu</option>
  <option value="http://www.tv2.dk">Tv Guide</option>
  <option value="http://www.boobsunlimited.com">Patter</option>
</select><body>

Skal teksten se sådan her ud...
Avatar billede kimmys Nybegynder
07. september 2004 - 18:58 #9
Du glemte at afslutte <body> den sidste skulle ha' set sådan her ud: </body>

<html>

<head>
</head>

<body>
<select name="test" onchange="if(this.selectedIndex>0)location.href=this.value;">
  <option>-- Vælg option --</option>
  <option value="QuickMenu.html">Quick Menu</option>
  <option value="http://www.tv2.dk">Tv Guide</option>
  <option value="http://www.boobsunlimited.com">Patter</option>
</select>
</body>

</html>
Avatar billede kscbb Nybegynder
07. september 2004 - 19:58 #10
Det er nok ikke koden der ikke virker! Men jeg kan sgu ikke få det til at virke, når jeg prøver at sætte koden ind i HTML så skriver den bare koden, når man klikker på preview...?
Avatar billede kimmys Nybegynder
07. september 2004 - 20:16 #11
okay.. nu skal jeg lige sikkere mig at du gør det helt rigtigt!

Du skal åbne Notesblok.. start -> programmer -> tilbehør -> Notesblok

Du skal kopiere den kode jeg gav dig her, og sætte den ind i Notesblok. så kopiere du koden igen.

Så laver du lige en ny side i Frontpage.

nederest i vinduet, i venstre side trykker du på HTML.

Her finder du selve html koden..
Avatar billede kimmys Nybegynder
12. september 2004 - 20:26 #12
hva' fandt du ud af det?
Avatar billede kscbb Nybegynder
27. oktober 2004 - 18:02 #13
Undskyld, var lige på ferie. Jeg kigger på det nu! Tak