Avatar billede cutehobbes Nybegynder
07. september 2004 - 13:05 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Numering af sider, men ikke et tal på første side

Hej,

jeg sidder med et dokument jeg skal ha numereret siderne på. Første side er et følgebrev og skal derfor ikke have et sidetal. Jeg går ind i Indsæt>Sidetal>Fjerner flueben i Vis sidetal på første side>Næste faneblad>Og fortæller den skal starte med side 1.

Det virker ikke. Første side får sidetal, eller også gør denikke og så står der side 2 på side 2.

Nogen tricks?
07. september 2004 - 13:08 #1
Filer->Sideopsætning, fanen Layout
Sæt flueben ved feltet: Speciel første side.

Indsæt herefter sidetal på dokumentets side 2, og sæt starttal til 1.
07. september 2004 - 13:16 #2
Hvis du allerede har oprettet siderne, skal du sørge for at funktionen "Samme som forrige"/"Sammenkæd med forrige" ikke er aktiveret i sidehoved/-fod i sektion 2.

Det kan evt. være nødvendigt at indsætte et sektionsskift, fortløbende nederst på side 1.
Indsæt->Sideskift m.m., Fortsat/Fortløbende
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
07. september 2004 - 13:26 #3
Siderne er oprettet og jeg kan ikke få det til at virke - er det sådan du kunne kigge på dokumenet?
Jeg synes jeg har tjekket alle de steder du skriver om.
Avatar billede jkrons Professor
07. september 2004 - 13:36 #4
Den nemmeste løsning er at indsætte sidetallet på side 1. Slet evt. de sidetal du allerede har. Vælg Indsæt - Sidetal (ingen sidetal på første side, som du allerede har gjort). Klik på Format (2002), og vælg at begynde sidenummereringen med 0, ikek 1.
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
07. september 2004 - 13:50 #5
Det hjalp en smule, ingen sidetal på første side, dog er der heller ikke på side 1 og 4. Alle de andre sider (2,3,5,6) har fået sidetal
07. september 2004 - 13:54 #6
Så tyder det på, at du har indsat sektionsskift mellem disse sider.

Slet evt. disse sektionsskift, hvis de ikke ahr anden funktion.
Hvis du vælger Vis->Normal, kan du se sektionsskiftene som vandrette stiplede linier.

Men du må også megetr gerne sende dokumentet til mig, så kigger jeg på det.
ejje snabel-a sisimiut.gl
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
07. september 2004 - 13:58 #7
Jeg prøver lige med de sektionsskift og ellers får du en mail :)
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
07. september 2004 - 14:01 #8
Åh nu ved jeg hvorfor der er sektionsskift, det er nok noget med at nogle sider er stående andre liggende!?!? Det er nemlig ikke mig der har lavet dokumentet :) Jeg tror jeg sender det.
07. september 2004 - 14:26 #9
Det rettede dokument returneret.

Problemerne opstod ganske rigtigt omkring sektionsskift mellem stående og liggende sidelayout.
Avatar billede hcma Novice
07. september 2004 - 16:06 #10
hvis der ikker et indsat sektionsskift er det nemmest at lade forsiden starte med side nr. 0 og så fortælle/bestemme at der ikke skal vises sidetal på første side, som jo = side 0, og så fortsætter den jo med at skrive side 1 på næste side (som reelt er side 2)o.s.v.