Avatar billede billen Nybegynder
07. september 2004 - 11:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

JBoss, JAAS og principal=null

Jeg har et system hvor jeg forbinder fra en alm. java applikation til en JBoss server. De enkelte Session Beans har fået tildelt roller, jeg har oprettet en <application-policy> i login-config.xml.

På klienten har jeg lavet en auth.conf, og benyttet mig af LoginContext samt UsernamePasswordHandler til at give username og password.

Jeg kan godt kalde loginContext.login ().

Men når jeg forsøger at kalde min SessionBean, så får jeg en exception der fortæller mig at:

principal=null.

Hvorfor det? og hvordan får jeg det til at virke?

Der er ret mange filer involveret i det her og jeg ved ikke hvilke der har relevans for at kunne svare på mit spørgsmål.

Sig endelig til, så poster jeg indholdet af den pågældende fil.
Avatar billede billen Nybegynder
07. september 2004 - 11:26 #1
BTW. Lige inden jeg kalder SessionBean fra klienten, så tjekker jeg at principal IKKE er null.
Avatar billede simonvalter Praktikant
07. september 2004 - 16:12 #2
prøv engang og søg/spørg i jboss forums der ser ud til at det problem er opstået flere gange.
http://www.jboss.org/index.html?module=bb&op=viewforum&f=49
Avatar billede billen Nybegynder
15. september 2004 - 16:33 #3
Jeg har haft kigget derinde. Jeg prøvede at starte helt forfra og så virkede det. Jeg ved ikke hvad jeg har gjort anerledes :)