Avatar billede illusion Nybegynder
07. september 2004 - 11:22 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Trådløs antennesignal til AV-signal

Jeg vil gerne lave trådløs overførsel direkte fra antennestikket og til mit fjernsyn. Problemet er, at de trådløse AV-produkter, som jeg har kigget på, kun kan overføre fra et AV-signal til et AV-signal, og altså ikke fra et antennestik til et AV-signal.

Derfor: Findes der et lille kabel eller en lille boks, der kan lave et antennesignal om til et AV-signal, således at man kan bruge AV-signalet til at overføre trådløst med? Det er vel nærmest sådan en boks, der er indbygget i alle fjernsyn, videoer m.v., da de vel egentlig laver ant. signalet om til et AV-signal?!
Avatar billede miko67 Nybegynder
07. september 2004 - 11:48 #1
Er det et søgemaskine-relateret spm?  lol
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2004 - 11:49 #2
Man kan ikke få en "dims" som kan overføre antennesignaler trådløst. Dette er ikke lovligt, da det jo så ville være muligt at lave sin egen atenneforening :-)

Men fortæl lidt mere om hvad du vil, og så må der vil findes en løsning.
Avatar billede bleze Nybegynder
07. september 2004 - 16:58 #3
Det hedder en tuner. Sidder i feks en videoafspiller :)

Jeg bruger en Selector som tuner og så et Philips AV link. Det virker meget godt selv om det kan ske at der kommer lidt støj på hvis nogen bruger en bordmaskine :)
Avatar billede illusion Nybegynder
08. september 2004 - 15:43 #4
Jeg vil bare undgå at trække et kabel fra antennestikket og over til mit fjernsyn - og i stedet overføre signalet trådløst... Hvad koster en selector, hvis det er en løsning?
Avatar billede bleze Nybegynder
08. september 2004 - 22:26 #5
check dba.dk og qxl.dk...  prøv også i en telebutik.  der er dog en kort afgift skal du være klar over. 199 kr om året men det er da ok for digital tv.  den sender i widescreen i rimelig god kvalitet på flere kanaler
Avatar billede illusion Nybegynder
16. september 2004 - 13:22 #6
Jeg droppede idéen - det ville blive for dyrt at lave, så jeg endte med at trække kablerne i stedet. Bleze gav dog et (omend lidt dyrt) brugbart svar, så vil du lige skrive et svar, så du kan få points...?
Avatar billede bleze Nybegynder
16. september 2004 - 22:01 #7
svar :)

well selectoren havde jeg og AV linket kostede 900 kr...
Avatar billede illusion Nybegynder
17. september 2004 - 10:04 #8
Jeg gjorde den for under kr. 500 med alm. kabel og skinner, så det var en smule billigere, men også betydelig mere besværligt :-)