Avatar billede treeman Nybegynder
19. april 1999 - 00:00 Der er 22 kommentarer

Seje Menuer

Hej, jeg har en quake clan og vi skal have nogle fede knapper eller menuer ved du vor man finder sådan nogle?
Avatar billede Slettet bruger
19. april 1999 - 15:11 #1
Jeg kan kun anbefale at du søger på internettet, der er så meget at det dobbelte ville være for meget
':--)
Avatar billede jumper Nybegynder
19. april 1999 - 15:18 #2
Hvad med at lave det selv? ;)

I kan jo også være lamer-agtige og smide en Java Applet menu ind, de tager så dejlig lang tid at hente og laver for det meste kun et onMouseover.

Eller, i kunne være smarte og lave menuen i Javascript, med knapper der lyser når man bevæger musen henover (onMouseover).

Grafikken laver man da selvfølgelig selv!

/Thor
Avatar billede enzym Nybegynder
19. april 1999 - 15:19 #3
Avatar billede treeman Nybegynder
19. april 1999 - 15:26 #4
Jeg har jo selvfølgelig prøvet at søge på nettet men det meste af det tager for lang tid af loade. jumper har ret i at javascript er bedst
Avatar billede enzym Nybegynder
19. april 1999 - 15:34 #5
Dette er noget jeg lige har lavet
<http://www.des-design.com/design/gentofte/>
Avatar billede Slettet bruger
19. april 1999 - 15:49 #6
Personligt er jeg også tilhænger til Java Script, Java er meget tungt.
Den email server jeg benytter bruger en Java applet og den er meget tung !!!
Held Og Lykke
HJ
Avatar billede Dan Nim Seniormester
19. april 1999 - 16:05 #7
....fat Adobe Photoshop og lave en menu selv :)

Så får man som MAN vil have det, og så er det også funny !
Avatar billede jumper Nybegynder
19. april 1999 - 16:08 #8
Kig på www.erfakons.dk og se en dynamisk menu i funktion. Lavet i ren Javascript af undertegnede :)

/Thor
Avatar billede cyberesben Nybegynder
19. april 1999 - 17:06 #9
Avatar billede treeman Nybegynder
19. april 1999 - 17:19 #10
Jeg har bare et problem: Jeg ved ikke hvordan man selv laver et JavaScript eller Applet!
Avatar billede Dan Nim Seniormester
19. april 1999 - 18:17 #11
hehe.....så er der Photoshop tilbage :)
Avatar billede treeman Nybegynder
19. april 1999 - 18:28 #12
Jeg har ikke Photoshop og det er skide dyrt!
Avatar billede Slettet bruger
19. april 1999 - 19:10 #13
Paintshop pro kan også bruges det er ikke nært så godt men kan da bruges Java script koden tror jeg nu godt du kan få ret hurtigt
HJ
Avatar billede cyberesben Nybegynder
19. april 1999 - 20:29 #14
treeman

jeg tror du skal satse på at få en anden til at lave siden hvis du ikke har prøvet det før...
Avatar billede cesa Nybegynder
13. maj 1999 - 20:56 #15
Prøv www.script.dk

Der skulle det være
Avatar billede ismand Nybegynder
18. maj 1999 - 17:13 #16
Hej Treeman

Jeg vil som så mange andre også foreslå at du laver knapperne selv da der stortset ikke findes nogle præ-fabrikerede knapper som man kan hente gratis - derved ikke sigende at de ikke findes.

Jeg tror for din egen skyld du skulle lave dem selv i et tegene program - og huske og lave dem i .gif format da de ellers tager alt for lang tid og downloade!

Du kan jo evt. 'Låne' lidt kode fra en anden hjemmeside og lave knapperne dynamiske ved at bruge JavaScript så knappes billede skifter når du holder musen hen over!

Med venlig hilsen,

Steffen Jaques
Avatar billede mariager13 Nybegynder
20. november 1999 - 21:33 #17
Du kan finde nogle "seje" menuer og knapper her:

http://www.hjem.get2net.dk/hirtshals/
Avatar billede mariager13 Nybegynder
21. november 1999 - 08:05 #18
Prøv dette:
<head>

<style type="text/css">

<!-- .GlowFilter {filter : Glow(Color="#3300ff",Strength="7")
}
.noglow {}
-->
</style>

</head>

<body

<div ID="rollover"

STYLE="COLOR: #0080ff; CURSOR: hand; FONT: bold 10pt

Arial; HEIGHT: 21px; WIDTH: 65px; a: "

Onmouseover="rollover.className='GlowFilter'"
Onmouseout="rollover.className='noglow'"

onclick="window.location='http://www.kddata.dk';" #">
<p>Knaptekst </p>

Mvh.
    Micnael Jensen

</div>

</body>
Avatar billede mariager13 Nybegynder
21. november 1999 - 08:06 #19
ups, der skal selfølelig ikke stå
mvh. Michael Jensen
midt i det hele...
Avatar billede mariager13 Nybegynder
22. december 1999 - 15:06 #20
Der skal stå:

http://hjem.get2net.dk/
Avatar billede mariager13 Nybegynder
22. december 1999 - 15:07 #21
http://hjem.get2net.dk/hirtshals

Det var da utroligt sådan som jeg vrøvler...Jeg må vist hellere gå lidt tidligere i seng...
Avatar billede nyhus Nybegynder
14. juli 2000 - 16:57 #22
Jeg bruger kombinationen Dreamweaver og Fireworks.
Lav knapperne i Fireworks (masser af hjælp til mouseovers og lign.) og derefter er det utrolig let at lave en simpel menu i Dreamweaver.