Avatar billede eaz Nybegynder
06. september 2004 - 22:46 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Køb af ny CPU til gammelt bundkort?

Hej!

Jeg har et ASUS A7V266 bundkort med en 1.4 AMD Athlon (ikke XP) processor.

Jeg kunne godt tænke mig at få lidt mere spark i den og havde derfor tænkt på at opgradere til en Athlon XP processor.

Ville lige høre om flg. processor vil kunne komme til at køre med mit bundkort.

Athlon XP 2700+
Athlon XP / 2.16 GHz / 333 MHz / 128 KB L1 / 256 KB L2 / Socket A
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=70520

Har fundet denne side hos ASUS om hvilke cpu jeg kan smide i, hvor den ikke står listet - men den ligner jo meget dem der står på listen så tænkte om det ikke går.
http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx

Som et lille tilægsspørgmåsl... er der så nogen der kan anbefale en ventilator/køler til denne cpu?
Gerne en billig en, men må selvfølgelig også gerne kunne flytte noget luft :)
Min forrige er røget sig en tur.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
06. september 2004 - 22:52 #1
Nej, det gør den faktisk ikke.
Den du har nævnt har 333 mhx fsb og det kan bundkortet ikke levere.
Så du er nødt til at "nøjes" med en 2600 med 266 mhz fsb, som til gengæld er nævnt og understøttet.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
06. september 2004 - 22:54 #2
Den er her og det er en boxed version, så du får en køler med:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=73935
Avatar billede eaz Nybegynder
06. september 2004 - 22:58 #3
Frontside bussen? Mindre detalje... :)
Er er stykke tid siden jeg sidst har kigget på processorer.

Så vi er ovre i sådan noget her?

Athlon XP 2600+
Athlon XP / 2.13 GHz / 266 MHz / 128 KB L1 / 256 KB L2 / Socket A
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=10864
Avatar billede eaz Nybegynder
06. september 2004 - 22:58 #4
Ikke dårligt den kigger jeg lige på istedet
Avatar billede eaz Nybegynder
06. september 2004 - 23:01 #5
Så vidt jeg kan se er det link du har givet til en med 333mhz front bus, men nu har jeg lært det :)

Det bliver nok noget i retning af denne her, så...
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=10881
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
06. september 2004 - 23:13 #6
Meget smart af mig, at sige det ene og så give et link til det jeg fraråder *s*
Til min undskyldning kan jeg kun sige at jeg var ved at downloade sp2 til xp, og min computer hang lidt (meget) i håndbremsen, så jeg må have klikket på det forkerte link.

De 2 du selv har nævnt er understøttet og vil give et ordentligt skub i forhold til den cpu du har i nu.
Avatar billede eaz Nybegynder
06. september 2004 - 23:27 #7
Takker for hjælpen, det skal nok hjælpe med at holde denne her maskine i live lidt længere.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
06. september 2004 - 23:28 #8
Velbekomme.

Takker for point :)
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
07. september 2004 - 09:12 #9
OT: tonnybrandt> du er hurtigere end comon.dk - jeg suger også nu *gg*
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
07. september 2004 - 13:44 #10
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. september 2004 - 13:48 #11
Jeps, URL'en til direkte download var på Spywarefri igår. Derfor var jeg så hurtigt ude.
At min download så gik galt af en eller anden grund er surt, når man lige har hentet 258 mb, så jeg må nappe den igennem arbejdet istedet for :)