Avatar billede kristoff Nybegynder
06. september 2004 - 21:48 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Trådløst netværk forsvinder når der sættes strøm til den bærbare.

Jeg har købt en Life Note 2022, en linksys wireless - G brodband router og et netgear wg511 netkort. (se links nedenfor)
der er meget god forbindelse mellem computeren og routeren, mellem 30 og 54 mbit, det er altså kun når jeg kører på batteriet, så snart jeg sætter den bærbare til lysnettet forsvinder forbindelsen. hvis jeg tager kortet ud og ind sker der intet, det er ganske simpelt lige meget hvad jeg har prøvet så: virker det når den kører på batteri og virker ikke når den kører på strøm fra en gangske normal stikkontakt.
hvad kan dette skyldes ? er det hardware fejl på netkort eller computer ?. routeren trækker også 2 staionære gennem normale netværksledninger og de kører upåklageligt.

router:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18516

link til netkort
http://www.netgear.com/products/wireless.php

link til pc:
http://salg.tdc.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/TDC-Privat-Site/da_DK/-/DKK/ViewProductDetail-Start;sid=cTeO1SIcN8-O1WMgzZBOfWs-mukA_LMCrH5wgb4H9aNBrrMCrH4fy_9V?ProductUUID=SGAKamdMRQAAAAD9rI_Tf%2eF1&CatalogCategoryID=&JumpTo=BrowseStandardCatalog&dogtag=tdc_p_data_pc_laptop&CategoryName=tdc_p_data_pc_laptop&CategoryDomainName=TDC-PrivatCatalog
Avatar billede benneharli Juniormester
06. september 2004 - 22:37 #1
Ville helt klart sige en overgang i din bærbare PC. Det virker som om der når din PC sluttes til 230 V kommer for meget strøm til PCMCIA port der så står af.
Avatar billede benneharli Juniormester
06. september 2004 - 22:39 #2
Din router er det jo i hvert fald ikke, og jeg har aldrig hørt om ustabilt netgear "gear" ;-)

Har du nogen mulighed for at sende til rep?
Avatar billede kristoff Nybegynder
06. september 2004 - 22:42 #3
ja jeg tror jeg går ned med computeren i morgen til forhandleren. men begge forslag lyder rigtige. tak for hjælpen.
Avatar billede benneharli Juniormester
06. september 2004 - 22:48 #4
You're welcome
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. september 2004 - 12:07 #5
Du vil formentlig kunne løse problmemet således.

Skaf strømkabler til alle dine enheder, der er jordede (dvs. har tre ben)
Skaf en forlængerledning/fordeler dåse til jordede strømstik, og forbind alle dine enheder i denne dåse.
Klip det tredie ben at fordeler dåsens strømsitk hvis du ikke har jor i din hus strøm og sæt den til.

Det du her opnår, er at alle dine enheder er i same fase og at deres stel forbindelser er forbundne, så skulle overgangen i den bærbare ikke slå de andre ud
Avatar billede benneharli Juniormester
07. september 2004 - 17:50 #6
--> Bufferzone

Tror du selv på den ;-P
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. september 2004 - 17:57 #7
ja da, den er god nok, spørg enhver elektrikker, faktisk kan det nogle gange være nok at vende stikket i væggen til den enhed der giver problemer, og på dem måde bringe alle dine enheder i samme fase. Det er ikke særligt mystisk, 9. klasses fysik hvis din skole er/var noget værd
Avatar billede benneharli Juniormester
07. september 2004 - 18:02 #8
Er selv elektriker...

Det du beskriver har kun noget at sige når man f.eks. skal have kameraer til ikke at flicke. Altså delikate signaler. Tænk lige på at jeg her tænker på 230 ac, og ikke dc som en bærbar kører på... Hvordan vil du justere faserne på jævnstrøm?
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. september 2004 - 18:16 #9
Det er ikke jævnstrømmen, men vekselstrømmens faser jeg vil samjustere. Du kan have ret i at dette ikke har den store betydning, når vi taler om enheder der er i orden, men hvis der er overgang i nogle af enhederne, kan det have stor betydning.

Jeg havde for nogle år tilbage en printer der haltede hele systemet når man tændte for den, indtil jeg vendte strømstikket så den kom i samme fase som resten, så kunne den tændes uden problemer.

Her har vi en bærbar eller nærmere en bærbar strømforsygning/omformer der giver overgang. med lidt held kan problemet klares på den måde jeg beskriver og da disse strømkabler ofte kan fås gratis (jeg har selv bunkre af dem liggende) så er det jo en billig løsning hvis den virker
Avatar billede kristoff Nybegynder
08. september 2004 - 17:26 #10
Min strøm forsygning (altså den ledning og kasse jeg sætter i den bærbare og i lysnet stikket på vægen) har ikke jord. der er altså kun 2 "stik". Skal jeg prøve at låne en af mine venners strøm forsygning der har jord eller er det farligt ?
har forresten opdateret samtlige drivere
Avatar billede benneharli Juniormester
08. september 2004 - 17:32 #11
Prøver igen... Bufferzone har måske fat i noget når vi snakker wired, men da det er trådløst har det ikke noget at sige overhovedet. :-)
Avatar billede benneharli Juniormester
08. september 2004 - 21:30 #12
Har du prøvet at gå ned og vise dem fejlen? Mener stadig det er en hardwarefejl i maskinen...
Avatar billede silverg Nybegynder
14. september 2004 - 22:29 #13
Hejsa har samme problem men min, så har du fået afklaret dit problem kristoff?
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. september 2004 - 22:41 #14
benneharli>det har du jo fuldstændig ret i. Det ville ellers være godt at kunne forbinde stell trådløst, tænk hvor billigt det ville være at få jordet strøm overalt. Dammmmm
Avatar billede benneharli Juniormester
14. september 2004 - 22:47 #15
*GG*
Avatar billede silverg Nybegynder
18. september 2004 - 10:29 #16
Har løst problemet, køb et LevelOne kort, det duer.
Lad være med at købe det Netgear pis!!
Avatar billede benneharli Juniormester
18. september 2004 - 12:15 #17
Fedt nok. c",) Lukker du lige tråden ;-)
Avatar billede benneharli Juniormester
25. september 2004 - 22:11 #18
Er det ved at være lukketid? ;-)
Avatar billede kristoff Nybegynder
05. oktober 2004 - 15:26 #19
Medion sagde at det var netkortet.... det var det ikke, samme fejl opstod. fik en ny computer af samme slags. samme fejl så nu har jeg fået pengene tilbage
Avatar billede benneharli Juniormester
05. oktober 2004 - 15:32 #20
Hmmm... Så tager du jo bare ponitene selv ;-)
Avatar billede kristoff Nybegynder
05. oktober 2004 - 15:35 #21
jamen det vil jeg så gøre