Avatar billede m-hedegaard Nybegynder
06. september 2004 - 21:24 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

opsætning af php

Hej.. er der nogen der kan give et link til en opsætningspakke der kan køre php. Det er sådan set ligemeget om det er apache eller hvad det er.. det skal bare virke og være nemt at sætte op..
Avatar billede mjense173 Nybegynder
07. september 2004 - 03:09 #1
Gå til: http://www.php.net/downloads.php

hent "PHP 5.0.1 installer" under "Windows Binaries".

Det er en normal installation af PHP, under windows.
Den konfigurerer også apache eller IIS'en.
Avatar billede m-hedegaard Nybegynder
07. september 2004 - 16:14 #2
Under installationen siger den: "Error trying access the local web service: GetObject Failed. You will ned to manually configure IIS via the management console."
Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede alleykat Nybegynder
08. september 2004 - 01:49 #3
Må jeg ikke foreslå den meget enklere løsning, Uniform Server http://miniserver.sf.net - den er incl. Apache, php5, MySQL, perl, phpmyadmin, og startes/stoppes med et kald til hhv. start.bat og stop.bat. :) (jeg vil dog kun anbefale den til lokal udvikling af scripts og sites - hvis til en seriøs webserver, installér rigtigt).
Avatar billede m-hedegaard Nybegynder
09. september 2004 - 22:30 #4
Jeg ved ikke om det er mig der er idiot eller hvordan, men jeg kan stadig ikke få det til at virke. Jeg har installeret pakken og så prøvet nogle af de eksempler der er inde på php.net. Jeg skal kun bruge det lokalt til at lære at programmere php
Avatar billede alleykat Nybegynder
11. september 2004 - 06:42 #5
æhhh hvis du taler til mjense173, ingen idé. Hvis du taler til mig, 1) sørg for at der ikke er nogetsomhelst webserver eller php i maskinen i forvejen (tjek at der ikke er nogen IIS i Windowskomponenterne, fjern alle gamle Apache/php-filer fra maskinen osse).

Man starter UniServer ved at starte start.bat - der er ingen installation eller noget som helst. Det kan ikke gå galt.
Avatar billede alleykat Nybegynder
11. september 2004 - 06:46 #6
hmm jeg havde ikke lige tænkt mig at skilte med det men en alternativ version (dansk i de par filer man kan læse noget i, php 4.3.8 i stedet) kan hentes (midlertidigt!!) på http://alleykat.lir.dk/downloads/-UniServer/Dansk_UniServer_kat/UniServer3_2dk-.zip <- laaangsom linje oveni, kun for Windowsbrugere, med PHP 4.3.8, alt uptodate.
Avatar billede m-hedegaard Nybegynder
11. september 2004 - 11:01 #7
til alleykat... jeg har installeret en IIS server eftersom jeg ville lære at programmere asp, hvilket jeg ikke brød mig om.. skal jeg afinstallere den og så installere Uniform Server...
Avatar billede alleykat Nybegynder
11. september 2004 - 21:45 #8
Ja, UniServer kan ikke 'klare' at der er andet der lægger beslag på port 80. Hvis du fjerner IIS fra Tilføj/fjern programmer, burde UniServeren kunne køre.

Der er ingen installation af UniServer - man pakker den bare ud hvor man nu kunne tænke sig at den skulle ligge, og starter start.bat :)
Avatar billede alleykat Nybegynder
26. september 2004 - 12:42 #9
Fundet en løsning? Evt. lukketid?

Uniform Servers hjemmeside er i øvrigt http://miniserver.sf.net
Avatar billede m-hedegaard Nybegynder
26. september 2004 - 19:57 #10
Ja det har.. Undskyld forsinkelsen.. Du får pointene nu..:)
Avatar billede alleykat Nybegynder
28. september 2004 - 02:53 #11
:) helt ok, end ikke sikkert det var mig der skulle ha' dem, jo...
Avatar billede donnieb Nybegynder
03. februar 2005 - 11:10 #12
Jeg har lige installeret uniserver men kan heller ikke lige få det til at virke. Jeg mener at have instelleret IIS engang men kan ikke finde den i tilføj/fjern så måske har ikke alligevel det var længe siden. Er der andet jeg kan gøre forkert så det ikke virker??

på forhånd Tak!
Avatar billede donnieb Nybegynder
03. februar 2005 - 11:14 #13
Jeg har Inetpub folderen men kan ikke finde IIS i Tilføj/Fjern???
Avatar billede alleykat Nybegynder
03. februar 2005 - 18:51 #14
Hmm normalt ligger den et sted under Windows-komponenter
Avatar billede alleykat Nybegynder
03. februar 2005 - 18:53 #15
I øvrigt kan det være talrige andre ting der forhindrer UniServer i at starte, ting der bruger port 80 er normalt skyldige - mange oplever at Skype blokerer for det, UniServer skal blot startes før Skype så er der ingen problemer (eller man kan ændre i Skypes indstillinger så den ikke bruger port 80).