Avatar billede klestrup Nybegynder
01. marts 2001 - 20:12 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Lasat speed med Windows me

Jeg har netop erhvervet mig en Fijitsu/Siemens Scaleo 100-5-1 m. internt modem, som jeg ikke skal bruge, idet jeg har ISDN via Lasat speed modem. Det har jeg fået problemer med. Jeg kan godt koble mig op til min netudbyder (Worldonline), men der kommer ingenting frem på Internet Explorer. Jeg ringede så til Worldonlines hotline for at få hjælp og de anbefalede mig at hente en opdateret driver til modemet, der passede bedre til Windows me. Det har jeg gjort, men der er stadig konflikter og jeg er ikke god til at redigere i min konfiguration. Er der nogen hjæp at hente?
Avatar billede €yston Nybegynder
01. marts 2001 - 20:27 #1
Et par forslag,

1. Geninstaller Internet Explorer.
2. Opdater modemet\'s firmware (gør dette under alle omstændigheder).
Avatar billede €yston Nybegynder
01. marts 2001 - 20:30 #2
Der er iøvrigt ingen grund til at oprette spørgsmålet 2 gange..
Avatar billede klestrup Nybegynder
01. marts 2001 - 21:07 #3
Det mærkelige er at mit Internet Explorer ikke er med på listen under tilføj/fjern programmer og det fatter jeg simpelthen ikke. Jeg tør ikke fjerne det på andre måder.
Avatar billede €yston Nybegynder
01. marts 2001 - 21:10 #4
Du kan bare installere oven i den eksisterende.
Avatar billede klestrup Nybegynder
01. marts 2001 - 21:17 #5
OK det vil jeg prøve tak. :-)
Avatar billede klestrup Nybegynder
03. marts 2001 - 15:44 #6
Nu har jeg været inde og fjerne det indbyggede modem manuelt, altså simpelthen skruet det ud af maskinen. Alligevel står oplysningerne om det i systemoplysnigerne under modemer (Data Fax Modem)på COM3, hvor der samtidig står at mit LASAT-modem er sat til på COM1.
Avatar billede ^repsac^ Nybegynder
08. marts 2001 - 21:52 #7
Jeg har præcis samme problem med et internt 56k modem jeg kobler op imod Teledanmark og logger fint på men min internet explore viser heller ingenting, jeg tror bestemt ikke det har noget at gøre med modemmerne da det er 2 forskellige modemmer med præcis samme problem Please let me know hvis der findes en løsning.
Avatar billede ^repsac^ Nybegynder
08. marts 2001 - 22:17 #8
Så har jeg fundet ud af det Okay du skal gøre følgende Start regedit og slet den key der hedder winsock2 under HKEY_LOCAL_MACHINE\\System\\CurrentControlSet\\Services derefter luk regedit og gå i Add/remove programs vælg Windows setup derefter Communication og fjern hakket ud fra dial up networking vælg ok og sig nej til at genstarte derefter går du igen ind i add/remove programs vælger windows setup og communikation og sætter nu et hak i dial up networking og vælger ok og siger ja til at genstarte Så virker det!!
Avatar billede klestrup Nybegynder
11. marts 2001 - 19:25 #9
Tak for hjælpen, men jeg fjernede det interne modem, formatterede C-drevet,lagde Windows ind igen og konfigurerede Lasat forfra, så nu virker det bare!
Avatar billede klestrup Nybegynder
22. januar 2004 - 18:34 #10
Afslut
Avatar billede klestrup Nybegynder
23. januar 2004 - 13:14 #11
Til ^repsac^:læg venligst et svar, og du får dine points.