Avatar billede callitrax Nybegynder
01. marts 2001 - 20:08 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Asus V7100 MX fryser \"win2k\"

Hejsa..

Jeg kan ikke få mit gforce2 til at virke i openGL/D3D i windows2000 den fryser efter 3-10 minutter jeg har prøvet alt \"tror jeg selv :o)\" opdateret bios , installeret sidste nye driver \"asus 618win2k\" har prøvet med nvidias driver \"virker heller ikke\"
Under enhedshåndtering har alt hardware fået tildelt ders egen IRQ
Skal lige indskyde at jeg har fået det til at virke i win98 uden problemer efter jeg var inden under directX 8.0 og slå \"AGP texture acceleration\" fra ellers lavede den den samme fejl som i win2k

Nu er jeg kommet der til hvor jeg ikke ved hvad jeg ellers skal prøve så jeg håber at der er nogen der ude som kan hjælpe mig.

motherboard: asus p2b 440bx
grafikkort:  asus gforce2 mx \"V7100/T\"
cpu:pentiumII 350mhz
ram:128
Avatar billede gilbert Nybegynder
01. marts 2001 - 20:11 #1
du skal opdatere din agp til pci driver
Avatar billede cvsac Nybegynder
01. marts 2001 - 20:11 #2
prøv og føl på selve kortet ....

hvis det er MEGA varmt så skal der en anden køler på :)
Avatar billede deadlock Nybegynder
01. marts 2001 - 20:52 #3
hey there

den sidste nye ASUS driver til win 2k hedder ikke 618 men 649, så prøv lige den engang :o)

http://www.asus.com.tw/Products/Addon/Vga/asuse/enthusiast_drv.htm

Håber det kan bruges.

Over and Out

Deadlock
Avatar billede goulduck Nybegynder
01. marts 2001 - 21:44 #4
Prøv at installer \"SmartDoctor\" - det kan se om de kort har det varmt og sådan noget...

http://www.asus.com.tw/Products/Addon/Vga/asuse/softapps.html
Avatar billede callitrax Nybegynder
02. marts 2001 - 06:21 #5
\"du skal opdatere din agp til pci driver\"
Øh er ikke lige helt med gilbert hvad mener du med?
Avatar billede callitrax Nybegynder
02. marts 2001 - 06:26 #6
Kortet bliver varmt men ikke så man ikke kan holde på det...

og deadlock version 649 er det ikke til et V7700?
Avatar billede advize Nybegynder
02. marts 2001 - 09:56 #7
Har du prøvet det i en anden maskine... det lyder lidt som defekt RAM på grafikkortet??
Avatar billede i11uzion Nybegynder
02. marts 2001 - 11:32 #8
callitrax>>> Nej, de virker fint med MX kortene osse...

advize>>> Sgu da ikke hvis det virker fint i Win98
Avatar billede advize Nybegynder
04. marts 2001 - 02:18 #9
OK... havde lige overset den der med Win98! :-/

Men næste mulighed kunne være at undlade at bruge DirectX 8 - den officielle realease af den blev jo trods alt kaldt tilbage pga. af én eller anden fejl - det er i hvert fald en interessant mulighed der bør prøves...
Avatar billede hedegaard1 Nybegynder
07. marts 2001 - 12:06 #10
Mit Geforce 2 MX gør det samme????
og der er kommet Directx 8.0a, men den afhjælper ikke problemet???
nogen derude der kan hjælpe os???
Avatar billede hedegaard1 Nybegynder
07. marts 2001 - 12:07 #11
forresten kører jeg Nvidia 6.50 (Den nyeste)
Avatar billede callitrax Nybegynder
02. maj 2001 - 06:00 #12
Nu har jeg fundet en løsning :)

Nyt bundkort ....
Avatar billede goulduck Nybegynder
02. maj 2001 - 06:34 #13
Så lav et svar og acceptere dette.

Tillykke med \"sejeren\"!
Avatar billede callitrax Nybegynder
02. maj 2001 - 08:05 #14
Ok ..det er så gjordt :)