Avatar billede gilbert Nybegynder
01. marts 2001 - 20:07 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Vil gerne have lidt feedback på www.yum.dk

Ville gerne have lidt feedback på http://www.yum.dk
Avatar billede a-torsten Nybegynder
01. marts 2001 - 20:13 #1
Oki.... Here it goes....

- Den øverste menulinje er fed, men meget utydelig.... Prøv evt. oxo en skriftype.. (og ja.. jeg ved godt det er et stort arbejde)...

- Blå links på blå baggrund spiller ikke....

- Man kan ikke se den sorte tekst i \"nyeste subdomain\" (prøv hvid)

- Er det bare mig eller står siden meget i venstre side.... (prøv en centrering)

Ellers ser det fornuftigt ud...... Farverne er pæne sammen, og logoer et oxo ret cool....

Jeg vil gi den 9,5@13

-Anders
Avatar billede gilbert Nybegynder
01. marts 2001 - 20:16 #2
okk men hvad med selve iden og systemet ??
Avatar billede srhansen Nybegynder
01. marts 2001 - 20:17 #3
+ Det er et Lækkert logo
+ Siden loader hurtigt
+ Smart og veludført menubjælke.
- For mørk baggrund efter min smag, ellers er det teksten der ikke danner nok kontrast efter min mening.
- Søgeknappen \"hænger\" en anelse
Avatar billede berg Nybegynder
01. marts 2001 - 20:18 #4
Ja, logoet er flot, resten af siden er egentlig oxo mget flot, det eneste jeg synes der er, er baggrunden på linksene øverst, det spiller ikke helt det sorte snavs der er oven på det blå...

.:Berg:.
Avatar billede a-torsten Nybegynder
01. marts 2001 - 20:19 #5
Selve ideen er helt kanon..... Det er en dejlig nem adresse for folk med en www.geocities.com/asdasdas/asdasd/asdasd7asdasdasd/asdasdasd

Så det er helt kanon....

-Anders
Avatar billede day Nybegynder
01. marts 2001 - 20:28 #6
- Kontrasten mellem baggrundsfarver og tekst er ikke stor nok. Det gælder over det hele. Og jeg synes, at den blå er \"alt for blå\".
- Det er altså irriterende med popup-vinduer.
- Menupunktet \"information\" fører til velkommen?!?
- Logoet er godt.
- i \"Nye sites\" synes jeg du skulle bytte om på farverne på links\'ene så de er hvide.
- Der er forskellige skrifttyper.
- Jeg synes det er irriterende at få den meddelelse hele tiden om at siden loader.
- Helhedsindtrykket på de forskellige sider er ikke helt klart i strukturen.
Det er så hvad jeg mener .-)
Hilsen Day
Avatar billede gilbert Nybegynder
01. marts 2001 - 20:32 #7
hvor har vi et popup ??
Avatar billede day Nybegynder
01. marts 2001 - 20:36 #8
Når man klikker på \"nyheder fra e.magazine.dk\".
Hvis du sætter target til _top åbner det i hele vinduet.
Day
Avatar billede gilbert Nybegynder
01. marts 2001 - 20:39 #9
det er ikke en popup

det er et link som åbner i et nyt vindue
Avatar billede day Nybegynder
01. marts 2001 - 20:45 #10
For mig er det det samme. Det virker på samme måde, men det er jo dit valg.
Day
Avatar billede jakoba Nybegynder
01. marts 2001 - 20:53 #11
Jeg bruger large fonts og det slipper dit banner ikke ret grodt fra: http://hjem.get2net.dk/Jakob.Aggernaes/temp/wwwyumdk.gif . Prøv evt selv at sætte browserend font til at være stor.

Til gengøld er bogstaverne i den vandrette meny så små at jeg ikke kan se hvad der står. Den hvide mouseovereffekt efterlader en ulden lys stribe istedet for et ord.

Lav lidt margin i nyhedsboksen så bogstaverne ikke står helt ude til kanten. (ditto for nyeste boksen)

Den blå bund måtte gerne være en del lysere og give mindre kontrast til nyhedsboksen og de kridhvide arealer udenom.

overskriften \"velkommen til yum subdomains\" står lovligt højt og ser ret kedelig ud. prøb at spiffe den lidt op med lidt farve eller noget.

kikket med NS6.

Langt kønnere i IE4. det ser ud til at det banner der eksploderede headeren i NS gjorde det pga noget script problem, snarere end pga fontstørrelse.

resterende kritik gælder også for IE4.

Det føles noget underligt at se et skin inden i browserens rektangulære winduesramme, især når winduet er sizet til at være bredere end 800 pixel. Hvad med at bløde lidt op på den meget hvide udenom-baggrund og evt centrere siden i vinduet.

mvh JakobA
Avatar billede prodic Mester
01. marts 2001 - 22:43 #12
Gilbert->Hvorfor den hurtige afslutning?