Avatar billede msc_cph Nybegynder
06. september 2004 - 10:32 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

c0000221 - Unknown Hard Error

Jeg sidder med en splinterny bærbar computer og skal til at installere Win XP. Jeg booter op fra CD-Rom og den begynder at indlæse fra Boot-disken. Lige pludselig stopper hele seancen med en

STOP: c0000221 Unknown Hard Error
\SystemRoot\System32\ntdll.dll

Jeg har fundet ud af at det er den fil som er korrupt og opstår hvis man ikke har installeret en korrekt hardware-driver - men jeg har slet ikke installeret noget endnu???

Hvad gør jeg?

/msc_cph
Avatar billede peet-49 Novice
06. september 2004 - 10:40 #1
Gå i bios og desable unødigt hardware indtil win. er indstalleret, derefter går du i bios og enabler det igen.
Avatar billede msc_cph Nybegynder
06. september 2004 - 10:58 #2
Jeg har nu prøvet at gå i bios og disable al unødvendig hardware - men synes ikke jeg kan finde et sted hvor der kan disables.

Jeg får stadig fejlen c0000221 !?!?
Avatar billede halifax Nybegynder
06. september 2004 - 11:05 #3
Det er en hjælpefil til NT-laget. Måske filsystemet? Prøv at slette din partition på harddisken, opret den igen og lav en fuld formatering. NTFS filsystemet anbefales.
Avatar billede msc_cph Nybegynder
06. september 2004 - 11:11 #4
halifax -> hvordan gøres dette?
Avatar billede peet-49 Novice
06. september 2004 - 11:30 #5
Det gør du under indstallation af XP-L sletter og O opretter partition
Avatar billede serverservice Praktikant
06. september 2004 - 11:37 #6
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;314474
De skriver her at det er en korrupt fil eller driver.
Her er en guide til installation - http://hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair
Avatar billede msc_cph Nybegynder
06. september 2004 - 11:38 #7
Ja, men når jeg booter op fra XP-cd'en starter installationen af sig selv? Jeg kan ikke komme til at trykke på noget/ingen valg overhovedet?
Avatar billede serverservice Praktikant
06. september 2004 - 11:45 #8
Valgmulighederne kommer senere under installationen - prøv at have lidt tålmodighed og kør den igennem - evt. udskriv vejledningen.
Det er dog en mulighed at der er fejl på cdrommen eller filen ikke læses rigtigt.
Avatar billede halifax Nybegynder
06. september 2004 - 11:57 #9
Hvis du vil have en guide til install af XP med gode screenshots er den her
http://www.wown.com/articles_tutorials/wxpinstl.html
Avatar billede msc_cph Nybegynder
06. september 2004 - 14:22 #10
Tak for hjælpen - det må bliver 10 points til jer hver - eller? Så smid et svar.
Avatar billede peet-49 Novice
06. september 2004 - 14:24 #11
Jeg springer over.
Avatar billede halifax Nybegynder
07. september 2004 - 00:52 #12
Nogen skal da smide et svar på opfordringen. Kom nu!  :)
Avatar billede serverservice Praktikant
07. september 2004 - 08:10 #13
ok du skal da ikke være alene så