Avatar billede puppetmaster Nybegynder
06. september 2004 - 10:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Databasen er skrivebeskyttet

På en anden PC i netværket har jeg delt en mappe som indeholder en database, som jeg forsøger at åbne på min egen PC.
Begge maskiner bruger Windows XP.
Når jeg dobbeltklikker på databasen i stifinder, åbnes databasen, men jeg får beskeden, at databasen er skrivebeskyttet!
Hverken mappen som filen ligger i eller selve filen har attributten Skrivebeskyttet "checket af" (flueben)!
Den brugerkonto jeg er logget ind med på min PC har samme læse/skrive rettigheder til mappen/filen.
Hvis jeg connecter til fjern PC'en vha DameWare og åbner databasen, er der ingen problemer.
Når jeg højreklikker på en mappe i stifinderen, er der INGEN mulighed for at vælge "Deling og sikkerhed". (sikkerhedsfanen er der dog)
Hvis jeg tager egenskaber for LAN forbindelsen (på fjern PC'en), står der i feltet "Denne forbindelse bruger følgende programmer" at fil-og udskriftsdeling til Microsoft-netværk er installeret (der er hak i checkboksen)
Hvad går der galt?
Skal jeg fjerne "Fil-og udskriftsdeling til Microsoft-netværk" og geninstalleret det?
Avatar billede pita- Nybegynder
06. september 2004 - 12:06 #1
Det lyder meget mærkeligt.. Du kan eventuelt prøve at køre IPX istedet for TCP, hvis det er lokal netværk. Du har ikke databasen åben på den samme comp som databasen ligger på vel?
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
06. september 2004 - 13:16 #2
Hmm...vil hellere holde mig til TCP.
Nej, databasen er kun åbne ét sted.
Avatar billede pita- Nybegynder
06. september 2004 - 13:17 #3
Som du foreslår vil det nok være en god idé at geninstallere fil og udskriftsdeling på begge pc'er.
Avatar billede plex85 Nybegynder
07. september 2004 - 00:04 #4
Hi et lille forslag, åbn stfinder/funktioner/mappeindstillinger/vis/afkryds brug enkel fildeling.  plex
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
07. september 2004 - 13:15 #5
Jeg endte med at fjerne "Fil og udskriftsdeling til Microsoft netværk" og installere det igen efter reboot. efter endnu en reboot, er der ingen problemer. Så jeg lukker spørgsmålet igen.