Avatar billede signesuper Nybegynder
06. september 2004 - 03:29 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

program til at lave Thumpnail

Hejsa..
jeg ved godt der er 1000 folk, der spørger om dette.. Jeg har også været inde at søge her på siden på "thumpnail", men der er altså ikke nogle af programmerne, der lige fangede mig..
  Der er vel ikke nogen, der kan hjælpe mig med at finde et program til at lave thumpnail`s..

Kærlig Hilsen
Signe Pigen.
Avatar billede hcma Novice
06. september 2004 - 06:48 #1
jamen, det kan FP da gøre (brug FP's hjælp og søg på miniaturer)
Eller der et web-galleri du søger, hvor du på een gang genererer en masse thumbnails, som du så kan trykke på for at få vist billerne i står størrelse?
Avatar billede hcma Novice
06. september 2004 - 06:48 #2
skal læses:  Eller er det et web.......
Avatar billede miko67 Nybegynder
06. september 2004 - 07:10 #3
prøv eventuelt dette program der lover dig: "Easy Thumbnails - Produce thumbnails the easy way, quickly, and for free!"

http://www.fookes.com/ezthumbs/

PS: Jeg skal lige sige at jeg ikke har prøvet det af endnu, men det skulle vist dække dine ambitioner :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. september 2004 - 08:56 #4
photoshop kan dette. Photoshop kan lave et helt web galeri med thumbnails, html sider og det hele med ganske få trryk med musen. Sammel dine billeder i en mappe gå i filer automatiser vælg web galeri, så sker resten af sig selv. Skal du kun bruge thumbnails, er de samlet i en mappe bag efter og resten kan slettes
Avatar billede b.b Nybegynder
06. september 2004 - 09:23 #5
eller hvad med det gratis program irfanwiev

http://www.irfanview.com/

1: åbn programmet, tryk T

2: find den mappe dine billeder ligge i, højreklik, select all

3: højreklik, save selected thumbs as singel images

Du kan under thumbnail options selv bestemme størrelsen på din thumbs.
Avatar billede signesuper Nybegynder
07. september 2004 - 11:55 #6
Tak for svarene, Men det skulle gerne være thunpnail`s så når man trykkede på den, skulle der komme et pop up vindue med selv billedet, man havde trykket på..
Håber der er nogle der kan hjælpe mig med det..

KH
Signepigen
Avatar billede miko67 Nybegynder
07. september 2004 - 12:08 #7
Hrmmm lidt tåget her, måske er det bare mig :)  Prøv evt. denne tråd: http://eksperten.dk/spm/241386 hvor der spørges efter nogenlunde det samme. Ellers må du prøve at reformulere spm. en gang (hvis du orker *S*)
Avatar billede miko67 Nybegynder
07. september 2004 - 12:09 #8
Eller - prøv evt. denne tråd: http://eksperten.dk/spm/504445
Avatar billede b.b Nybegynder
07. september 2004 - 13:17 #9
Hvis det er et webgalleri du skal have lavet, så prøv her :

http://jalbum.net/

Her er lige et par af de forskellige layouts, som man kan få :

http://jalbum.net/samples.jsp
Avatar billede hcma Novice
07. september 2004 - 15:53 #10
Som allerede skrevet er der en "miniature-funktion" i FP
Prøv at indsætte et "normalt" billede på en side (evt. i en tabel)
Marker så billedet og gå så ned til "billedværktøjslinien" og tryk på "opret miniature knappen  eller tast Ctrl + T (den ligger vist nok som nr. 3 fra venstre i billedværktøjslinien)
Avatar billede signesuper Nybegynder
08. september 2004 - 12:05 #11
Hej Igen..
mange tak for svarene. b.b gav et virkeligt godt link: http://jalbum.net/..
Men hvordan bruger man det??. Jeg har downloadet en skabelon "Banana". Den kan jeg ikke få ind. Kan det virkelig passe man ikke kan se hvordan det kommer til at se ud, før man udgiver det på internettet?. Kan man ikke hive albummet ind i Frontpage og se hvordan det ser ud der. hvordan sætter man flere billeder ind ved "træk og slip, jeg kan kun sætte 1 billede ind, når jeg hiver et nyt billede over, tager den det oven i det andet...

Håber virkelig i kan hjælpe mig, det er det sidste jeg mangler til min side nu nemlig...
I skal nok få linket, hvis i har lyst;-)..
M.V.H
Signepigen.
Avatar billede hastek22 Nybegynder
08. september 2004 - 12:22 #12
Du kan når du under fanen "generelt" har valgt "billedkatalog" og "albumkatalog" (lave evt en ny mappe)så vælger du "hent du billeder fra album" under fanen "rediger", så kan du tilbage på fanen "generelt" trykke på "dan album" og efterfølgende på "vis album"
Avatar billede b.b Nybegynder
08. september 2004 - 12:28 #13
Mht. Bananalbum, så skal du under /jalbum/skins lave en mappe som hedder bananalbum, som du extracter .zip filen til. Derefter genstarter du Jalbum og så burde det ligge, så du vælge det.

I selve hovedvinduet under generelt fanen, er der et felt der hedder Albumkatalog. Den sti som er angivet er der dit album ligger. Mener bare det er en index.html fil som du kan dobbeltklikke på, og så kan du prewieve dit album, før du smider det på nettet.
Avatar billede signesuper Nybegynder
12. september 2004 - 01:50 #14
ok, det virker og mange tak.
Man kan ikke importerer albummet til Frontpage, vel???, så man måske kunne redgiere lidt i det??..

M.V.H
Signe
Avatar billede hcma Novice
12. september 2004 - 10:48 #15
lav en mappe til dit album og Åbn så FP -> Dit websted -> Filer -> Importer og importet så din albummappe.
Så skulle albummet være en del af dit websted og så kan du begynde at ændre i de koder/tags du vil ændre i.
Avatar billede signesuper Nybegynder
12. september 2004 - 19:24 #16
cool, det er jeg da glad for at høre..
jeg har prøvet, MEN:-). Først kommer der en boks op hvor der står:
Mapper med konfigurationsoplysninger for web-stedet importeres ikke.????, hvad betyder det???. Hvis jeg trykker ok til boksen, bliver hele mappen tilføjet og det er jeg godt, MEN:-), når jeg trykker ok til at importerer mappen kommer der igen en boks frem, hvor der står:
"Der opstod en fejl under forsøg på at få adgang til Frontpage filerne. Hvis du er en bruger med rettigheder til oprettelse og redigering af web-stedet på web serveren, skal du kontakte den web-ansvarlige. Hvis du er den web svarlige, skal du kontrollere systemlogbogen på serveren for at finde flere oplysninger om fejlen".

Hvad gør jeg så??..
Og hvad så når jeg har fået mappen ind i frontpage, hvordan kan jeg så "hive" det over på min side "billeder", så jeg kan arbejde med det i "eksempel"..
Mange tak for hjælpen i er rigtig søde og dygtige alle sammen.
M.V.H
Signepigen.
Avatar billede signesuper Nybegynder
28. december 2004 - 18:59 #17
lukker