Avatar billede hardtimes Nybegynder
05. september 2004 - 23:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

udtræk af data efter dato

Jeg har en database i mySQL hvor jeg har en simpel kalender.
Jeg skal have en sql sætning der hiver data ud fra databasen men kun hvis datoen på arrangementet i kalenderen ligger efter dags dato.
Det har jeg simpelthen ikke kunne få til at virke på nogen måde.
Da jeg bruger asp til at kode siden i, har jeg også et problem med at datoen vender omvendt af hvad mySQL databasen bruger som standard. Dette tror jeg måske jeg kan finde en løsning på, men kender du den så skriv den venligst også :)

Håber i kan hjælpe.

Jeg er ikke online igen før tidligst torsdag, så bliv ikke fortvivlede over jeg ikke lige svarer.
Avatar billede eagleeye Praktikant
05. september 2004 - 23:43 #1
Hvis du har brugt mySQL date format er det i yyyy-mm-dd. Men hvis du vil hente datoer i fremtiden størrer end idag kan du bruge din inbyggede CURDATE()

SQL = "select * from kalender where dato>=CURDATE()"
Avatar billede eagleeye Praktikant
05. september 2004 - 23:46 #2
Kommer din dato fra ASP kan du formatere den med Year, Month, Day funktionerne, så skal der også pinger omkring datoen:

dato = "10-09-2004"
datoStr = Year(dato)&"-"&right("0"&month(dato),2)&"-"&right("0"&day(dato),2)
SQL = "select * from kalender where dato>='" & datoStr "'"
Avatar billede mik789 Nybegynder
06. september 2004 - 08:32 #3
du kan godt lave selve formatteringen i mysql, ved hjælp af DATE_FORMAT() funktionen, se http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/Date_and_time_functions.html. F.eks. hvis dit dato felt hedder "dato": SELECT DATE_FORMAT(dato, '%d-%m-%Y') FROM ....
Avatar billede mik789 Nybegynder
06. september 2004 - 08:32 #4
:-( og det skulle ikke have været et svar. Hvorfor tror Eksp. automatisk at man vil svare?
Avatar billede hardtimes Nybegynder
13. september 2004 - 17:10 #5
takker for svarene, eagleeye hvis du lige smider et svar så kan du få point. Håber det er ok med mik789.
Avatar billede eagleeye Praktikant
13. september 2004 - 17:12 #6
Ok her et svar :)