Avatar billede tyksen Nybegynder
05. september 2004 - 20:22 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

script til kalender?

Hej eksperter

Jeg er igang med at lave en hjemmeside, som udlejer et sommerhus.

Til denne hjemmeside skal jeg bruge et kalender script hvor man ved hjælp af et admin-system kan gå ind og reservere perioder, så folk der besøger hjemmesiden, kan se hvilke perioder sommerhuset er ledigt i og i hvilke perioder det er optaget.

Altså jeg leder efter et kalender script der kommer til at se nogenlunde således ud, for de der besøger hjemmesiden:
http://www.vedhavet.dk/bogense/viskalender.htm

bag denne side skal der så være et admin system, der kan reservere perioder istedet for bare enkelte dage, som alle de kalender-scripts jeg har fundet indtil videre kan.

er der nogen der kender et sted hvor jeg kan downloade sådan et script eller måske tilfældigvis selv har lavet et, som jeg må få?

Hvis i kan finde et script der kan laves om til at blive sådan et som jeg beskriver på en forholdsvis simpel måde, så er jeg også meget glad, men jeg har ikke den helt store php-viden, så det skal være rimleigt simpelt at lave om på.

Håber i kan forstå hvad jeg mener...!

Med håbefulde hilsner Mathias
Avatar billede googolplex Novice
05. september 2004 - 20:27 #1
Avatar billede tyksen Nybegynder
05. september 2004 - 20:32 #2
Jeg leder efter et gratis script! (det kan godt være det er umuligt, men håber)
Avatar billede googolplex Novice
05. september 2004 - 20:32 #3
Det findes i en gratis udgave (version 4) og en ikke-gratis udgave (version 5), du kan se forskellene her:

http://www.easilysimplecalendar.com/compare.php

Den gratis version kræver at du har enten IonCube eller Zend-foltolkeren installeret på dit hotel (check din phpinfo() - hvilket også betyder at du ikke kan se kildekoden!.

Version kræver ikke dette og er værd at overveje (ikke alt er gratis i PHP-verdenen).
Avatar billede tyksen Nybegynder
05. september 2004 - 20:34 #4
jamen, virker gratis versionen ikke kun i 7 dage?
Avatar billede googolplex Novice
05. september 2004 - 20:35 #5
Men ellers søg på Google, der er en del forskelllige.

Eller:

www.hotscripts.com
Avatar billede googolplex Novice
05. september 2004 - 20:37 #6
Tjoo, nu du siger det, har faktisk aldrig haft det kørende længere, hehe.

Men det fremgår ikke helt tydeligt, trial-versionen kan henføre til version 5, jeg tror varsion 4 er gratis.
Avatar billede googolplex Novice
05. september 2004 - 20:38 #7
Version 4 er gratis, men KUN til personligt brug :P
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2004 - 20:39 #8
Her er en fri kalender, hvormeget af det du søger er jeg ikke helt sikker på
http://www.jtr.de/scripting/php/calendar

Der er også en anden her
http://webcalendar.sourceforge.net/

prøv dem !
Avatar billede googolplex Novice
05. september 2004 - 20:40 #9
Men version 5 koster kun 110kr, hvis det er et seriøst site ville jeg klart vælge den, så slipper du for bøvl og får support mv.
Avatar billede tyksen Nybegynder
24. januar 2006 - 14:56 #10
Lukker lige spørgsmålet. Det er lang tid siden jeg har haft gang i dette spørgsmål og jeg ved at det ikke er ført til nogen kalender, men projektet er desuden droppet. Er der nogen der føler sig utilfreds over at jeg lukker spørgsmålet og tildeler mig selv pointene, må de henvende sig og vi må finde på en løsning.