Avatar billede electra Nybegynder
05. september 2004 - 18:16 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

En gur ordbog

.: Har du nogen erfaring med både Nokia og andre mærker kan du måske hjælpe mig :.

Jeg synes at Nokia's ordbog er helt suveræn - men det er vel også næsten det eneste jeg synes er helt vildt fedt ved en Nokia. Derfor købte jeg en Ericsson r600, der står jo at den har T9 ligesom Nokia, men ach du lieber hvor er det så meget mere besværligt. Man skal helt ud af SMS-beskeden for at tilføje et ord, helt ærligt.

Er der nogle tlf. der har en ordbog identisk med den man kender fra f.eks. en Nokia 3310? Sådan noget som Samsung eller Motorola eller noget.

Håber i kan hjælpe mig.
/Electra

Jeg er altså kun interreseret i jeres helt personlige erfaringer, og altså ikke hvad i kan læse jer til.
Avatar billede jensb Nybegynder
05. september 2004 - 18:27 #1
De Sony Ericsson jeg har prøvet, der kan man bare slå T9 fra (ved at holde * nede i 2 sekunder), så skriver man ordet, og derefter slår man T9 til igen, og så er ordet automatisk blevet tilføjet.

Sådan var det ihvertfald på T68, og jeg tror det er sådan på de fleste Sony Ericsson (dog uden at vide det 100% sikkert da jeg ikke har prøvet)
Avatar billede jensb Nybegynder
05. september 2004 - 18:28 #2
Mener også at det er sådan på P900
Avatar billede jensb Nybegynder
05. september 2004 - 18:36 #3
Kan se at det er # man skal bruge for at slå T9 til og fra på R600. Har du prøvet, om ordet ikke automatisk bliver tilføjet på denne måde?
Avatar billede electra Nybegynder
05. september 2004 - 19:08 #4
Hej Jens.

Ja, det er rigtigt at ordet bliver tilføjet, hvilket jo oz er meget fint. Problemet opstår bare hver eneste gang der skal tilføjes et ord til den ellers fortrinlige ordbog. Har man et bare lidt varieret sprogvalg, ender man med at skulle ud og tilføje i hver eneste SMS; og det bliver hurtigt irriterende.

Om ordbogen er magen til versionen på p900, ved jeg desværre ikke
Avatar billede jensb Nybegynder
05. september 2004 - 19:32 #5
Jeg tror så ikke helt jeg har forstået spørgsmålet.

Er problemet at der ikke er nok ord i ordbogen, således at man oftere selv skal indskrive nye ord?

Eller er problemet at det er besværligt at tilføje nye ord til ordbogen?
Avatar billede electra Nybegynder
05. september 2004 - 20:03 #6
Problemet er at jeg synes det er for besværligt at tilføje nye ord. Hos Nokia får man efter at bladre mulighederne igennem, finder du ej ordet du søger, kommer der et "stav" nede i hjørnet, hvorefter man nemt og bekvemt kan tilføje ordet. Hos Ericsson skal du først vælge at slå væk fra auto-ordbogen, stave ordet, og så vende tilbage til auto-mode; nogle gange "glemmer" den ordet du måske tilføjede i forgårs

Det er sgu' for træls. Nu vil jeg bare gerne have en ny mobil, og er interreseret i noget med Nokia-standard for sms, men Nokia er for dyrt og uholdbart.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. september 2004 - 20:05 #7
Siemens S55
Avatar billede electra Nybegynder
05. september 2004 - 20:14 #8
Hey James

Arj, er det riddi? Det lyder da fedt. For nu at være helt vild kræsen, så vil jeg desværre foretrække en til de samme penge, men med farvedisplay og et fedt design. Måske den der C60 har en ligeså smart ordbog?!? Det vil jeg da prøve at finde ud af

Tak for det
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. september 2004 - 14:15 #9
Tror det er det samme for alle Siemens modeller, men prøv det i en butik!
Avatar billede electra Nybegynder
15. december 2004 - 12:24 #10
Endte med at købe en Nokia 3220, øv. Der var INGEN ordbog der var ligeså god som Nokia's - desværre. Tak for hjælpen ellers
Avatar billede electra Nybegynder
15. december 2004 - 12:28 #11
Lukker