Avatar billede m_oney Nybegynder
01. marts 2001 - 19:02 Der er 18 kommentarer

Gforce 2 MX

Jeg har lige købt et Nvidia Gforce 2 MX grafik kort.

jeg har lige installert det. men så går min computer ned nogle gange især hvis jeg skal spille

der kommer en blå skærm og siger \" KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED
og der står noget om NV4_disp.dll

jeg går ud fra det har noget at gøre med mit nye garfikkort men hvad ? og hvad kan jeg gøre ved det

Computer info :
AMD k-6 2 500 MZh
192 RAM
Win2000 pro
Avatar billede cvsac Nybegynder
01. marts 2001 - 19:04 #1
prøv og hent de nyeste drivere fra nettet ,... eventuelt DETONATOR 3 driverne fra nvidia.com og se om det hjælper

ellers prøv og installer windows om (damn jeg ælsker den sætning)
Avatar billede m_oney Nybegynder
01. marts 2001 - 19:07 #2
Jeg har installert DETONATOR 3.
hvor kan man ellers få en driver til Nvidia Gforce 2 mx ? man kan da kun Downloade DETONATOR 3 fra www.Nvidia.com
Avatar billede m_oney Nybegynder
01. marts 2001 - 19:10 #3
jeg synes heller ikke det køre meget bedre end min RIVA TNT2 Ulter..i windows køre min computer langsomer :(

det kan da ikke være rigtige
Avatar billede cvsac Nybegynder
01. marts 2001 - 19:11 #4
prøv og installer de drivere du har fået med kortet
Avatar billede strax Nybegynder
01. marts 2001 - 19:13 #5
Jeg en kammerat med samme problem og samme konfiguration, vi har prøvet en milliard ting, men i mange spil hoppper den bare ud (ikke i blå skærm dog), vi har prøvet nyeste drivere (fra asus da de har lavet kortet),detonator3, chipsæt opdatinger, bios opdateringer (hjalp faktisk lidt da vi installerede en ældre bios!?!?), men stadig uden held. Jeg tror bare ikke det kort spiller så godt sammen med \"ældre\" computere. Hans løsning bliver ihvertfald investering i ny comp. lidt før han havde regnet med, men held og lykke med det :-), håber ikke jeg tog modet helt fra dig. Men nu ved du ihvertfald at du ikke er den eneste der har problemer med det kort.
Avatar billede cvsac Nybegynder
01. marts 2001 - 19:15 #6
prøv og se om du kan finde nogle drivere til din AGP port .... det har engang virket for mig da jeg havde K6-2
Avatar billede m_oney Nybegynder
01. marts 2001 - 19:17 #7
jeg har ikke nogle driver til min AGP port :(

jeg tror jeg har fundt noget om det på Microsofts Hjemmeside

jeg kigger lige på det.
Avatar billede makse Nybegynder
01. marts 2001 - 19:23 #8
Inden Xtom´ kommer farende :) vil jeg da give et par forslag.

Har du husket at fjerne de gamle drivere, før du installerede de nye?
Gøres nemmest ved at først bruge standard VGA driveren. Genstarte. Installere de nye, og genstarte igen.

De nyeste ref. Detonater drivere kan hentes her:
http://www.tweakup.dk/files/video/Detonate/w2k-752.zip

Nyeste DirectX 8a:
http://www.tweakup.dk/files/video/DirectX8-433-2.exe

Avatar billede m_oney Nybegynder
01. marts 2001 - 20:03 #9
Nu jeg har lige prøvet det i Win98 der er bare sort skærm nå jeg prøver at start et spil ligemegte hvad for et

hvorfor kan det ikke bare virke :(
Avatar billede cvsac Nybegynder
01. marts 2001 - 20:06 #10
prøv og søg på nettet efter de der AGP drivere ....

det er lige mit sidste forslag :(
Avatar billede deadlock Nybegynder
01. marts 2001 - 20:46 #11
hey there

Asus har en del driver fixes på deres HP for AMD og Geeforce har det vidst ikke så godt sammen men prøv lige at kigge på det.

keg her og hvis det ikke hjælper så sig lige tile igen ;o) : http://www.asus.com.tw/products/motherboard/driver_utility.html

Over and Out

Deadlock
Avatar billede m_oney Nybegynder
01. marts 2001 - 21:36 #12
det er ikke et asus kort. det er et view of point kort
Avatar billede goulduck Nybegynder
01. marts 2001 - 21:38 #13
Hvilket mærke og model kort er det?
Avatar billede m_oney Nybegynder
01. marts 2001 - 21:43 #14
Hvad mener du ? det er et Nvidia Gforce 2 mx og det ligger en i æske der står Point of view over alt på. mere ved jeg ikke :)
Avatar billede deadlock Nybegynder
01. marts 2001 - 21:43 #15
hey there

selv om det ikke er ASUS har de stadig en del fixes inde på deres HP kig lige på det engang !!!

Over and Out Deadlock
Avatar billede m_oney Nybegynder
01. marts 2001 - 21:45 #16
ok. jeg prøver
Avatar billede goulduck Nybegynder
01. marts 2001 - 21:56 #17
\"Nvidioa Gforce 2 mx\" - dette er navnet på grafik-chippen på kortet ... denn chip bliver brugt af mange producenter... Asus, Creative, Gainward, Guillemot, Leadtek, MicroStar, Pailt Microsystems, Prolink .. bare for at nævne et par stykker.

Og her har de fleste også flere forskellige modeller af kort som indeholder et Nvidia GeForce 2 MX chipsæt.

Det var bare det jeg mente .. ;-)
Avatar billede m_oney Nybegynder
01. marts 2001 - 22:00 #18
jeg kan se på det hele jeg ikke ved så meget...
jeg vil bare ha det til at virke??

nogle der ved hvad jeg skal gøre?