Avatar billede visby Nybegynder
05. september 2004 - 14:47 Der er 5 kommentarer

Har fået trådløst netværk, men PC'er kan ikke se hinanden.

Hej,
Jeg har tidligere kørt et lille windows netværk med, således jeg kan dele filer, printer osv mellem min stationær og bærbar.
Nu har jeg fået et trådløst netkort og et acessepoint.
Det er installeret og det hele, og kan komme på internettet fra begge pc'ere. Men de to pc'ere kan ikke ikke længere få adgang til hinandens filer, og heller ikke se hinanden. Når jeg sætter det gamle netkort i den bærbar, så virker alt fint igen.
Hvad mangler jeg at sætte op i det trådløs netværk?
Avatar billede benneharli Juniormester
05. september 2004 - 22:37 #1
1: Kan du pinge mellem de to PC'er?
2: Er der noget firewall opsætning?
3: Er der delt noget på PC'erne?
Avatar billede benneharli Juniormester
08. september 2004 - 22:08 #2
Er der sket mere her?
Avatar billede visby Nybegynder
09. september 2004 - 08:56 #3
Det bærbar er røget til rep, vender tilbage når det er klar.
Avatar billede visby Nybegynder
09. september 2004 - 08:58 #4
Men jo der er delte drev mellem de to pc'ere og der er firewall. Men har prøvet at slå firewall fra.
Prøver at pinge når den bærbar er der igen :-)
Avatar billede benneharli Juniormester
25. september 2004 - 22:09 #5
Er den kommet retur? ;-)