Avatar billede micanni Nybegynder
05. september 2004 - 08:11 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

vedr. netværk og win xp pro

Hej derude

så er den gal igen, jeg har et netværk med 3 pc'er koblet op med adsl og de tre pc'er er kablet sammen med en d-link router, fungerer fint. Nu er den ene pc blevet udskiftet med en ny, som har inst. win xp pro, den kan jeg ikke få på nettet eller til at køre på netværket. jeg ingen forstand på win xp. sikkert derfor det ikke virker.
Håber i som sædvanlig kan hjælpe os.
Hilsen Michael

p.s. rkhdk. håber du deltager jeg skylder dig stadig 200 point, gled i glemmebogen beklager det meget.
Avatar billede micanni Nybegynder
05. september 2004 - 09:57 #1
hej derude!

Slet ikke nogen der har en god ide
Avatar billede buddy45 Juniormester
05. september 2004 - 09:59 #2
Prøv at højreklikke netværks-ikonet ved uret og vælg 'Reparer'.
Avatar billede micanni Nybegynder
05. september 2004 - 10:05 #3
hej buddy

har jeg prøvet men uden held
Avatar billede buddy45 Juniormester
05. september 2004 - 10:17 #4
Og netkortsdriverne er korrekt installeret (ingen problemer i enhedshåndtering)?
Avatar billede micanni Nybegynder
05. september 2004 - 10:20 #5
hej igen buddy
aner det ikke  der har ikke været noget før, men den med win xp vil ingenting de 2 andre kører fint
Avatar billede micanni Nybegynder
05. september 2004 - 10:29 #6
hej buddy

jeg var lidt for hurtig før det er ellers ikke det der plager mig, men der er ikke noget netværksikon ved siden af uret
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. september 2004 - 11:52 #7
Er det kabel eller trådløst net ?
Avatar billede micanni Nybegynder
05. september 2004 - 12:05 #8
som beskrevet i indledningen er de 3 pc'er kablet med en d-link router

hilsen michael
Avatar billede buddy45 Juniormester
05. september 2004 - 12:09 #9
Prøv at højreklikke Denne Computer og vælg Egenskaber. Få fanen Hardware klikker du på knappen Enhedshåndtering. Se om der er noget i Netvækskort. Er der nogle 'advarselsskilte'?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. september 2004 - 12:09 #10
Som findes både med og uden trådløs. Troubleshootingen er forskellig afhængigt af om det er det ene eller det andet.

ER der et kabel fra computeren lan port til routerens lan port ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. september 2004 - 12:13 #11
Ups... sorry, jeg læste det som koblet, ikke kablet :(
Avatar billede micanni Nybegynder
05. september 2004 - 13:07 #12
hej tonnybrandt
kan godt se at det kan misforståes beklager
Avatar billede micanni Nybegynder
03. november 2005 - 20:37 #13
hej tonnybrandt

kan du ikke lægge et svar herind så vi kan afregne
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. november 2005 - 20:45 #14
Jo da, her er svaret :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. april 2006 - 15:46 #15
Takker for point :)