Avatar billede dusty Nybegynder
01. marts 2001 - 17:31 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Formular spørgsmål !

Jeg vil gerne have en funktion på min side, hvor man kan vedhæfte en fil, ligesom man kan gøre i Outlook Express. Jeg er kommet så langt, som til at få oprettet en formular hvor man kan vælge den fil man ønsker vedhæftet. Problemet er hvordan jeg skal sætte egenskaberne for formularen op, således at filen faktisk vedhæftes og sendes til en e-mail ? Hvis der er nogen der ved noget om dette vil det være super !!
Avatar billede halnet Nybegynder
01. marts 2001 - 17:36 #1
Har du mulighed for nogen serverside sprog?
php, asp?

- Anders
Avatar billede sjover Nybegynder
01. marts 2001 - 17:49 #2
Lytter med.
Men jeg tror ikke det kan lade sig gøre uden php eller asp.
Avatar billede dusty Nybegynder
01. marts 2001 - 22:15 #3
Jeg må indrømme at jeg ved  ikke hvad php eller asp er, vil du forklare nærmere !
Avatar billede kennh Nybegynder
02. marts 2001 - 02:05 #5
det kunne måske lade sig gøre med et javaapplet, men det er jo meget mere besværligt
Avatar billede dusty Nybegynder
02. marts 2001 - 09:05 #6
Jeg har nu kigget på de sider sjover sendte. Jeg ved ikke om mit webhotel på nuværende tidspunkt understøtter php eller asp, men jeg kan sørge for at få et som gør, hvis der findes en løsning som er baseret på php eller asp
Avatar billede Kengun Praktikant
05. marts 2001 - 10:58 #7
Lytter med.
Avatar billede dusty Nybegynder
06. marts 2001 - 18:19 #8
Den funktion som jeg godt kunne tænke mig, var sådan en som der findes på http://www.studi.dk/upload
Avatar billede edidak.dk Nybegynder
07. marts 2001 - 19:44 #9
Jeg ejer siden Studi.dk - jeg kunne nok hjælpe dig ! Hvad skal du bruge den til ?
Avatar billede dusty Nybegynder
08. marts 2001 - 08:58 #10
Jeg kan ikke fortælle dig hvad den lige præcis skal bruges til, da der så måske allerede ville være en sådan side når jeg engang fik siden lavet. Jeg kan sige så meget som, det er ikke en konkurrende side til studi.dk, håber det er nok for dig .....

- dusty
Avatar billede edidak.dk Nybegynder
08. marts 2001 - 12:21 #11
Ok - før jeg skiftede til aspupload anvendte jeg et script som du kan hente her:

http://www.asp.dk/sources.asp?mode=view_source&id=746&tech_id=1

Det virker ret godt !
Avatar billede dusty Nybegynder
08. marts 2001 - 14:51 #12
Tak for det edidak.dk, det er helt super !!

- dusty