Avatar billede sanded Nybegynder
04. september 2004 - 14:04 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

PC til TV.

Jeg har fået billede på fra pc til tv og der er farve på. problemet er nu at jeg ikke har lyd på ???

Kablet har et scartstik og kabel til video og lyd. Jeg har lidt problemer med at se logikken i hvorfor der ikke kommer lyd ud af tv'et når jeg nu har sat det op så det burde virke, nogen som har et skud?
Avatar billede slayerz2002 Nybegynder
04. september 2004 - 14:19 #1
Det skulle vel ikke skyldes at du tilkobler TV'et som en ekstra skærm, og ikke som en højtaler?

Altså proceduren udføres jo i skærmindstillinger.
Avatar billede pureshit Nybegynder
04. september 2004 - 14:20 #2
Kan du beskrive kablet nærmere? Et scartstik indeholder jo både billede og lyd, og så har du kabel til billede og lyd? Er kablet købt som et kabel sæt, med diverse stik til?
Avatar billede sanded Nybegynder
04. september 2004 - 14:51 #3
mit kabel er -> http://www.av-supply.dk/index.php?index=17&show=11&partid=6&menuid=1

og det jeg skal med mit tv er jeg skal kunne se film på det fra pc'eren, dermed skal der komme lyd fra PC og Billede fra PC, med det kabel.

Jeg har sat den til Pal-B og afprøvet at spille winamp og diverse lyde, men intet sker fra tv'et som gerne burde afspille lyden.
Avatar billede milter Ekspert
04. september 2004 - 15:03 #4
Og du har "Line in" i din "Master Volume" slået til og skruet op?
Avatar billede sanded Nybegynder
04. september 2004 - 15:05 #5
yep -> milter
Avatar billede pureshit Nybegynder
04. september 2004 - 15:08 #6
Ja okay nu forstår jeg din beskrivelse af kablet. Det burde faktisk virke hvis altså du har sat det rigtigt op. Som milter er inde på, har du så sat mini jack stikket i det rigtige stik i computeren? Den skal sidde der hvor evt høretelefon eller højtalere førhen har været tilsluttet. Inde i lydindtillingerne, er der som milter siger skruet op, og ikke sat på mute nogle steder?
Avatar billede sanded Nybegynder
04. september 2004 - 15:28 #7
Yep, jeg har sat det ind i samme port som mine højtalere, men det virker bar ik :'( -- jeg kan bare ikke se logikken, så nu begynder jeg at tænke på defekt lydkabel :(

har lige prøvet at slå alle fra og til i lydindstillinger. uden held.
Avatar billede milter Ekspert
04. september 2004 - 15:29 #8
Får du lyd ud af den, hvis du piller stikket ud og lytter til dine computerhøjttalere?

Jeg ved ikke, om det har nogen indflydelse, men er højttalerindstillingerne sat til stereo eller surround?
Avatar billede sanded Nybegynder
04. september 2004 - 15:32 #9
Ja det gør jeg milter.
Avatar billede milter Ekspert
04. september 2004 - 16:02 #10
Har du prøvet i en anden scart-indgang, hvis du har flere?

På nogle scart-stik er det meget let at komme til at bøje et eller flere af benene. Prøv at se efter, om det er sket. Hvis et ben er bøjet, kan det måske godt rettes op hvis du er forsigtig.
Avatar billede sanded Nybegynder
04. september 2004 - 16:09 #11
Hmm har ikke prøvet andet stik, har ikke flere.

Kablet er ca. 4 timer gammelt fra jeg har hentet det på posthuset :( - og har lige tjekket, der er ikke noget ben som er bøjet :(

suk
Avatar billede sanded Nybegynder
04. september 2004 - 16:13 #12
ARH FOR FANDEN DA OGSÅ!!! "G"

Jeg har løst problemet, det var/er mit scartstik som ikke har det for skønt i tv'et, det skal ikke sidde helt inde i tv'et, men ganske lidt ude, og nu virker det. fork.. "G"..

Til dem som vil have point, så har i nu 30 min til at aflægge svar - følig kun til dem som har hjulpet med dette problem.

TAK for hjælpen!!
Avatar billede sanded Nybegynder
04. september 2004 - 16:14 #13
i har til 16.40 - med at lægge et svar og få point.
Avatar billede milter Ekspert
04. september 2004 - 16:24 #14
Du løste jo selv problemet, så behold mine. Ellers tak.
Avatar billede pureshit Nybegynder
04. september 2004 - 17:06 #15
Jeg vil lade det være op til dig selv om du vil af med dine point nu hvor du selv løste problemet
Avatar billede sanded Nybegynder
04. september 2004 - 17:18 #16
Nu hjalp i mig jo, så vil gerne give jer begge point. jeg bruger kun eksperten til at få hjælp, bruger den ikke til andet.

( Men det vil oz formålet ) :P så fyr lige et svar milter, vil jeg ha det bedst med.
Avatar billede milter Ekspert
04. september 2004 - 17:43 #17
Takker.
Avatar billede pureshit Nybegynder
04. september 2004 - 20:20 #18
Ja, tak for point