Avatar billede slayerz2002 Nybegynder
04. september 2004 - 12:43 Der er 24 kommentarer

Windows Installer

Hejsa, Jeg sidder og hat et problem da min computer ikke kan opnå adgang til min "windows installer". Dette vil sige at jeg ikke kan installere eller udpakke mange af mine programmer, nogen der kan hjælpe mig med dette?

Windows har som sædvanligvis gjort det lettere for sig selv ved at bede mig om at kontakte min supportperson...
Avatar billede slayerz2002 Nybegynder
04. september 2004 - 12:48 #1
Lige som en note - Så kører jeg Windows XP, og jeg har så sent som igår opdateret mit system.
Avatar billede hcma Novice
04. september 2004 - 12:53 #2
Avatar billede pureshit Nybegynder
04. september 2004 - 13:43 #3
som catbody er inde på, så er du nødt til at opdatere din windows installer. Bruger du windows 98? Anyways, så kan du opdatere den her, ved at hente den senesre version: http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=292539
Avatar billede slayerz2002 Nybegynder
04. september 2004 - 13:48 #4
Hmm - jeg skrev i min kommentar lige ovenfor at jeg kører Win XP, så ingen af jeres links er til megen hjælp desværre. Jeg søger en måde at eventuelt afinstallere og redownloade windows installer, da det andet indtil videre ikke har virket.
Avatar billede milter Ekspert
04. september 2004 - 13:54 #5
Virkede den før opdateringen? Hvis den gjorde, så prøv "Systemgendannelse" og gå tilbage til et punkt før opdateringen.
Avatar billede pureshit Nybegynder
04. september 2004 - 13:55 #6
Ups, det var min fejl mht win XP. Okay, nu skriver du at du gerne vil afinstallere og så geninstallere, men har du pøvet at installere den nyeste til win xp fra linket?
Avatar billede slayerz2002 Nybegynder
04. september 2004 - 13:58 #8
Windows XP indeholder som standard Windows Installer, dette vil sige at de har valgt ikke at inkludere en XP-service i den pakke jeg kan downloade, altså får jeg blot en fejl der siger at jeg har et forkert OS :)
Avatar billede milter Ekspert
04. september 2004 - 14:01 #9
Hvis du vil prøve at fjerne den gamle, er der her et link til en utility, som skulle kunne klare det:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;290301
Avatar billede pureshit Nybegynder
04. september 2004 - 14:01 #10
Nu prøvede jeg lige selv, og jeg får samme besked som dig, så det har du ret i. Jeg må indrømme at jeg ikke har mere at tilføje i denne tråd, desværre.
Avatar billede slayerz2002 Nybegynder
04. september 2004 - 14:01 #11
milter: det må jeg sige nej til, den virkede heller ikke før mine sidste updateringer - men er der ikke en reparationsfunktion på en XP-cd?
Avatar billede slayerz2002 Nybegynder
04. september 2004 - 14:02 #12
Milter: godt link, dog beklager min windows installer sig over det =)

Ret tåbeligt lavet.
Avatar billede hcma Novice
04. september 2004 - 14:04 #13
du kan sagtens reparere windowsXP.  Du mister bare dine opdateringer.
Vejledning her:  (læs den helt igennem før du gør noget)
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair
Avatar billede slayerz2002 Nybegynder
04. september 2004 - 14:05 #14
mange tak catbody - jeg vil lige kigge på det
Avatar billede milter Ekspert
04. september 2004 - 14:06 #15
Har du prøvet bare at installere den nye oven på den gamle? Jeg fik engang en lignende fejlmeddelelse, og så vidt jeg husker installerede jeg bare den nye uden problemer.
Avatar billede slayerz2002 Nybegynder
04. september 2004 - 14:08 #16
Hvilken snakker du om milter? Jeg kan ikke køre den exefil du gav mig et link til, da min windows installer brokker sig :S...
Avatar billede gratis Nybegynder
04. september 2004 - 14:09 #17
et forslag:

tjek i tjenster om "Windows Installer" tjeneste køre

Computeradministration
Kontrolpanel -> Administration -> Computeradministration -> Tjenester
Avatar billede slayerz2002 Nybegynder
04. september 2004 - 14:14 #18
gratis det ser det ikke ud til at den gør.
Avatar billede milter Ekspert
04. september 2004 - 14:20 #19
Det link, jeg sendte, skulle være et link til et redskab, som skulle kunne fjerne den
gamle.

Prøv at kigge på linket herunder. Det kan måske hjælpe dig med ar fjerne den gamle eller reparere den:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315346
Avatar billede slayerz2002 Nybegynder
04. september 2004 - 14:48 #20
Mange tak for hjælpen milter =) Vil du være venlig at sende et "svar" ? =)

Det virkede fint
Avatar billede milter Ekspert
04. september 2004 - 14:49 #21
Hvis du vil prøve at finde den på din computer, så skulle den ligge i
"C:\WINDOWS\system32". Den hedder "msiexec.exe", og på min XP PRO fylder den 64512 bytes.

Jeg har lige fundet et link fra Symantec. Iflg. dem bruger XP samme version som 2000.

http://service1.symantec.com/SUPPORT/nav.nsf/docid/2001120816371506?OpenDocument&ExpandSection=4.3
Avatar billede milter Ekspert
04. september 2004 - 14:51 #22
Vi skrev åbenbart på samme tid, så du behøver nok ikke 14:49:35
Avatar billede pureshit Nybegynder
20. september 2004 - 22:04 #23
Husk at få lukket spørgsmålet
Avatar billede pureshit Nybegynder
04. september 2007 - 21:42 #24
Jeg gentager